onsdag, maj 23, 2007

Jag har talat om detta med vissa av er förrut och jag talar gärna om det igen. Om att bredda begreppet utvecklingsstörning. Nu vill jag gärna att det också fångar in de vuxna människor som tycker det är roligt att spruta vatten på människor som inte bett om det. Vad håller vi på med? Vi har all världens teknologi och är ett hyffsat bra folk på många sätt och ändå kommer en "journalist" på att man ska göra ett humorprogram som bland annat går ut på att spruta vatten i någons ansikte. Nu skulle diskussionen självklart också kunna handla om hur nära en människa med onda avsikter kan komma en annan människa och hur illa det slutat om personen typ haft ett mer skadligt vapen och detta handlar inte om att "man minsann inte ska skämta om statsministern" (för gör gärna det, finns en uppsjö av saker att skämta om) men vem tycker detta vattensprut är roligt? Nu är detta inget skämt från min sida utan VEM är du som gillar detta? Jag skulle garanterat ha superkul om jag hade vattenkrig med nån och det har säkert Fredrik och Carola också om det sker i annan form men att sätta chipsen på soffbordet, slå sig ner och få en dos vattensprutning på TV, äääär deeeet veeeerkligen kul? Tänk ändå att det finns vuxna som nu sitter och säger att det får dom minsann tåla och allt annat swedesetugg men näe, vatten ska vara i glas och blomkrukor! :D

Inga kommentarer: