måndag, juli 14, 2008

Min svåger


Fick ett mail från min svåger Andrew (bro as in brother, jippi jag har en storebrolla!) precis..



Hi Emma, Nice to hear from you and trust you are doing great. We are ok
here though it's very cold. Liz's email is
.............@yahoo.com

Regards and nice day,
Bro


Blev såklart tvungen att kolla temperaturen i Nairobi på googles vädersajt. De har 18 grader idag, 20 att vänta kommande dagarna. Brr brr. Jag ska bjuda hit den jäkeln en kall vinter och lära honom vad verklig kyla är.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Under mitt besök i Kenya hade jag långa samtal med "mina släktingar och deras vänner" om väderläget och temperaturen i Sverige kring årsskiftet. Jag talade om att i vissa delar av Sverige var det ca 20 grader minus, och i en presentbok jag hade med mig visades en vinterbild på Stockholms stadshus där människor gick på isen, de kunde inte riktigt förstå detta. Ett besök i Sverige under vintertid hade säkert blivit en fantastisk upplevelse. Ibland är det svårt för oss människor att se världen med andras ögon, detta borde vi tänka på ibland.

mimmi sa...

hihi very very cold!! Jag kommer ihåg när du precis träffade Mwaniki och han hade dubbla jeans på sig. Han lät oss dessutom stå och vänta i kylan eftersom "in africa no hurry" HAHA :)