onsdag, december 31, 2008

Sammanfattning av 2008!

I absolut sista stund!!!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Sökte jobb utomlands! Och fick dom!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Kan inte minnas att jag hade något.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Javisst! Lille Anthony kom till finaste Satja och Kamau. Mina övriga vänner ska tydligen vänta tills de blir 50 innan de får barn (Obs, jag s-k-o-j-a-r).

4. Dog någon som stod dig nära?
Minns och saknar Austine!

5. Vilka länder besökte du?
Kenya, Sverige och Storbritannien.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ett skrivarjobb!

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
19:e december och kompisträffen hos Linda och Markus.

8. Vad var din största framgång 2008?
Att jag var sån bra mamma åt Gustav!

9. Största misstaget?
Det var en fest jag gick på som bara gjorde mig arg! Det retar mig ännu!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Åkte på en lunginflammation. Och blev getingstucken.

11. Bästa köpet?
Skypemobilen!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
En rejäl brittisk hyra.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Goda vitsord på jobbet, Gustav, Gustav och Gustav.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
”What’s the story in Balamory, wouldn’t you like to know?”

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Ringt till mina vänner!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Tagit ut saker i förskott.

18. Hur tillbringade du julen?
Med familj och släkt i Småland, underbart!

19. Blev du kär i år?
Var redan kär när året började!

20. Hur många one night stands?
Inga, herregud.

21. Favoritprogram på TV?
Desperate Housewifes och en dokumentär om en fotograf i Kongo (tror jag det var).

22. Årets fest?
Nej. Nej.

23. Bästa boken du läste i år?
En sorts kärlek av Ray Kluun.

24. Största musikaliska upptäckten?
Balaaaaaamorrrryyyyy.

25. Något du önskade dig och fick?
En fin familj!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Ja, ett bra jobb till Mwaniki.

27. Roligaste resan?
Kenya!

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jobbade. Ingen bra dag av flera anledningar! Nästa blir bättre!

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Kan väl alltid vara ännu bättre men kampen mot det bättre är viktig och jag vill inte vara utan den!!

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Bekväm, alltid sjal och ofta kofta!

31. Vad fick dig att må bra?
Familjen!

32. Vem saknade du?
De flesta!

33. De bästa nya människorna du träffade?
Sheila, mina chefer (ja, faktiskt), Zoey, Melissa, kompisarna på kyrkans barntimme och nya bloggare.


GOTT NYTT 2009!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Grått Nytt Hår.

KARLAVAGNEN sa...

Åååh, wouldn't you like to know!!! Nu kommer jag att nynna den hela (resten) av dagen!


God fortsättning!

egoistiska egon sa...

vilken fin lista. låter som ett fint år också! gott nytt år :)

Anonym sa...

Gott nytt år!

Annika sa...

Gillar verkligen dessa listor. Läser med STORT nöje!
God fortsättning till dig och familjen.
kram!

Marianne sa...

GOD fortsättning till dig och din fina familj!

Fin lista!
Kram!

Emmama sa...

Sussie: Mohahaha, detsamma du gamle 78:a! :)

Karlavagnen: Världens bästa låt! :) Detsamma till dig!

Egon: Lite upp och ner men mest bra! Ha ett bra 2009!

Maggan: Tack, detsamma!

Annika: Samma här, vi har samma passion! Detsamma! Kram!

Marianne: Stort tack! Detsamma till dig! Kram!

Anonym sa...

Ja jag gjorde ju nåt hihi
god fortsättning på 2009!!
Kram A-L

Emmama sa...

A-L: Ja vilken borjan pa aret du haft!! KRAM!

Towe sa...

En sorts kärlek, vilken bok! Jag grät som ett barn här på sandstranden i Thailand!