tisdag, juli 14, 2009

Längtan, längtan!

HIT vill jag imorgon kväll och baaaada, bada, bada!

Nu jädrans är det nära! Imorgon förmiddag flyger vi till Kastrup där mamma och pappa möter upp! De har lovat picknicklunch med goda mackor och sen ska vi ta en liten shoppingrunda i good old härliga Malmö innan vi beger oss mot Småland. På kvällen hoppas jag kunna bada i vackra Bökhult och sen ska det käkas svennepizza med pizzasallad så det står härliga till på kvällen! Hoppas hinna hälsa på mormor och morfar en snabbis redan imorgon också. På torsdag ska så den förändringsrädda hemvändaren klippa sig innan det blir lunch med gölliskusinen och hennes familj!

Fattar ni vad härligt!! Haaaajjar ni? Jag kunde hoppa av glädje! Dessutom har mamma gjort jordgubbssaft och bakat kanelbullar, sockerkaka och blåbärspajER. Jag säger det igen - utan mammor stannar världen! Och samma gäller pappor såklart!


Gustav vet att vi ska till mormor och morfar men vägrade acceptera att vi ska åka imorgon för han ville åka TODAY. Så, jag fick ju säga att klart ska vi åka TODAY men att han måste sova lite först och det accepterade han. Den du. Han packade sin lilla väska och så frågade jag vad han skulle göra med den och tänkte mig att han skulle säga att han sa ta med den till mormor och morfar men han tittade på mig som om jag sagt nåt jättekonstigt och sa att han ju ska carry it, ofcourse. Jamensåklart.

Nu ska jag boka taxi till imorgon bitti och sen sova så mycket jag hinner.

I am coming home!

5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å jag blir avis. SommarSverige. Hm, har inte varit hem till Sverige en sommar sedan 2007....
Jaja, kanske nästa år....?
Ha det nu underbart iallafall!
kramar!!

Cecilia/svengland sa...

Ha det så trevligt hemma i Svedala - vi åker snart också hem!!!! :-)

Marianne sa...

Åh, men då är ni ju i Svedala nu! HÄRLIGT! Tänk på mig en liten skvätt när du dricker jordgubbssaften!

Haha, han är smart din lille son, fast där lyckades du allt överlista honom : D

Ha det JÄTTE-JÄTTE-JÄTTE-JÄTTEBRA!
KRAM!

Anna, Fair and True sa...

Ha så kul i Sverige!!

Susanna sa...

Gud, vad härligt! Välkommen till Sverige, njuuut av allt och lycka till med hårklippningen. Jag är precis likadan när det kommer till att klippa sig... Bara Sverige duger och jag vill gärna gå till min alldeles egna frisör. :)

Stor kram!!