lördag, oktober 18, 2008

Sista dagen med svågern

Nu är svågern på väg tillbaka till Nairobi men mamma och pappa är kvar. Vi har shoppat idag igen och nu ikväll beställde vi pizza och hetsäter godis. Barnet leker vilda leker och jag blir trött bara av att se (och höra) honom. :)

Hejdåfikan blev på trinity mall! Andrew ville beställa en varm cola (som vanligt) men det var inte lätt att ordna (som vanligt). Kalla drycker får man ju lunginflammation av, det vet väl alla.


Gustav älskar figurerna från "In the night gardens", visas det i Sverige också?


Man måste krångla när kameran är framme. Bootcamp nästa.


Här ser ni frun i huset med man, svåger, barn och mamma. Jag är ju nästan aldrig med på foton så nu tvingar jag folk ta mer foto på mig! Tycker jag är lik lilla mamman där.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Varm cola???

Emmama sa...

Fransyskan: Japp! Min släkt i Kenya beställde alltid varm (moto) cola. Jag ville ha kall (baridi) och det var det ovanliga.. Även vatten dricks gärna varmt eller åtminstone rumstempererat. Kalla drycker ger nämligen lunginflammation.. ;)

egoistiska egon sa...

tänkte precis kommentera det - gud så lika ni är!

haha. varm cola. vi har en kinesisk tjej på jobbet, hon dricker alltid varmt vatten.

KARLAVAGNEN sa...

Ja lika är ni - som systrar.
Varm cola? Hua. Varmt vatten okay.

Emmama sa...

Egon: Ja vi kan vara väldigt lika tydligen! :)

Karlavagnen: Som SYSTRAR minsann, det ska jag framföra, nu blir hon glad! :) Solvarm cola är deras melodi.. :)

Anonym sa...

Jag tänkte precis säga samma sak.. du är lik din mamma.

Det händer kanske en gång om året att jag beställer/dricker cola nånstans men då ska den vara varmare än kylskåpskall och naturligtvis utan is. :)

KARLAVAGNEN sa...

Om det är riktigt hett så är det ju bättre för kroppen att dricka laaagom varm (kroppstemp.) vätska har jag hört. Tycker att det låter logiskt. Annars blir det ju som att hälla vatten i ett varmt ångstrykjärn lite. Eller nåt... Söndags-filosofen har slagit till igen.

Anonym sa...

Ja ni är så himla unga och snygga hela bunten :)

mimmi sa...

Haha bootcamp för Gustav..:D

Emmama sa...

Sussie: Jag vill oftast ha ordentligt kall, river bättre! ;)

Karlavagnen: Du har säkert rätt men jag har aldrig tänkt på det så.. Ska faktiskt komma ihåg det visdomsordet! :)

Frida: Just så är det ju. :D

Mimmi: Tuktning krävs! :D

Anonym sa...

Tänka sig att kalla drycker kan vara så farligt. Ni är så fina=)

Lullun sa...

Ja, visst är ni lika! Och bra initiativ att du ska hamna mer på bild. Det är annars samma här; fotona av mig är få.
Varm cola lät ju gott (not...). ;-)

Emmama sa...

Petra: Och ni var jättefina på bilddagboksfotona!! Jättekul att se!

Lullun: Desto mer lika för varje år, sägs det! Näääh, jag föredrar också kall. :)

Anonym sa...

Ja gud vad lika ni e!!
Har inte tänkt så mycket på det
egentligen men visst e ni!
A-L

Emmama sa...

A-L: :)

It´s all about me sa...

samma här, tänkte innan jag läste din text säga att jösses vad lika ni är!

Emmama sa...

Annaluna: Tom jag själv ser det på den bilden och det brukar man inte göra annars..

Anonym sa...

Du ÄR och har ALLTID varit lik din mamma - tycker jag!

Anonym sa...

Du ser mkt ung o fräsch ut, liksom din strålande mor...(fick man xtra plus nu??)