fredag, oktober 03, 2008

Vår fredag!

Efter frukost bar det av till kyrkans fredagslekgrupp som ligger just där vår gata slutar, nära och bra! Här hittar GG en bild på sig själv på det nya kollaget och blev ju såklart glad som en räv.


Här med Miss Sheila som är en av ledarna på denna "parent and toddler group" och hon är en god vän också! Har varit hembjudna på middag och dessutom är hon snäll nog att bila runt oss på diverse roligheter. Sist var vi i Hazlehead park som är en stoooor park med en liten djurpark, supermysigt! Här har "alla" bil och de som inte har bil (som vi) är det väldigt synd om och de måste skjutsas runt så det får prova på livet med bil... ;)


Göttis fika! :)


Efter lekstunden gällde snabb lunch hemma och sen en promenad innan jag började jobba 1. Gustav somnade i vagnen så detta sovande barn lämnade jag på dagis innan dess.. Inte idealiskt att lämna honom när han sover men heller inte idealiskt att han inte sover alls de dagar han börjar ett för han trivs bra men att sova en stund varje dag och somnar annars i vagnen hem från dagis och är sedan extremt svårväckt.

Han är så himla fin den pojken! Och om 13 dagar kommer hans mormor och morfar och vi säger jiiiippiiiiiiiii! :) Vi har dock tvingats sluta prata om att de snart kommer hit för varje gång vi sa det så sprang Gustav till fönstret och satte sig och väntade på dom.

Säger man till Gustav att le så får man detta fina leende. Nu är det ju jätteknäppt att tvinga barn att le för att en kamera är framme men nu gjorde jag ändå det.

Gustav har fått en ny piki piki idag! Det är swahili för motorcykel (det visste nog några av er.. ) och Gustav ÄLSKAR just nu piki pikis och pratar nästan inte om nåt annat! När han var trött och inte på topphumör nu ikväll sa han dock till mig att han inte vill ha den utan att jag skulle "put it back in affäjen". Han säger såna roliga saker den pojken...

Som ni ser har frun i huset unnat sig nåt idag, det kan jag vara lite dålig på att göra. Mitt i kvällshandlingen stod den så där, Sex and the City-DVD´n! Med erbjudandet om två 150 grams Galaxtchoklad på köpet. Då slår man ju självklart till.. DVD´n åker på här nu om några minuter och det känns nästan overkligt härligt...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Efter jag hade pratat med Gustav idag, skulle jag säga hej då till honom, men han vände rumpan till och ville inte säga bye bye, men då sa Emma om du säger hej då har mormor med sig en piki piki när hon kommer, varvid "barnet" vänder sig om och strålar med hela ansiktet och säger bye bye, .....

Lullun sa...

*hihi* Skrattar gott med i mormors historia här ovan. Känner igen det där ! :-)

Vad härligt att ni snart ska få ses! Förstår att Gustav verkligen glädjer sig!

Vad skönt också att ni har Miss Sheila. Sådana behövs när ,man bor långt från familjen. Härliga foton och hoppas att du nu fått njutit stort av lite gottig egentid framför tv'n, men chooklaaad... :-)

Marianne sa...

Han är så fin Gustav! KUL att mormor kommer snart! Och vilket klipp med film och choklad!

Emmama sa...

Mamma: Det var nåt av det roligaste den ungen gjort! :D

Lullun: Ja dessa barn! :D Verkligen, snälla människor behövs! Jag har ingen stor umgängeskrets här (ännu, hoppas jag) så de man känner blir så viktiga!

Marianne: Jaaa, som vi längtar! :)