lördag, februari 28, 2009

Bokstavsutmaning!


Hittade en kul grej hos Anna!

Regler: Alla svar ska börja på samma bokstav som ditt namn börjar på! Och det är bara på första frågan du får svara just ditt namn. Ok! Det är svårare än man tror, men roligt!

Lycka till och säg till om du antar!

1. Ditt namn? Emma
2. Ett ord med 4 bokstäver: Easy
3. Ett flicknamn: Ebba
4. Ett pojknamn: Ewan
5. Ett yrke: Entreprenör
6. En färg: Elfenbensvit
7. Ett klädesplagg: Ekobody (oj!)
8. En maträtt: Entrecote
9. Något I badrummet: eluttag
10. Stad/ort: Eriksbo
11. Orsak att bli försenad: E4an var stängd (??)
12. Något man utbrister: Elvete (hahaha)
13. Film: En kvinnas doft
14. Drink: Enbärsjuice
15. Artist: Elliott Smith
16. Djur: Ekorre
17. Gatunamn: Eriksgatan
18. Bil: Elbil
19. Låt: ”Everlasting love”
20. Aktivitet med fler än en deltagare: Erotik (oj!)

6 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Elvete hahaha :) Lite fusk men okej då! Elliot Smith känner jag inte till. Vilken genre? Sådan erotik du snackar om känner jag inte till?! ;)

Emmama sa...

Anna: Jamen alltsa.. ;) Jag kom verkligen inte pa nat battre! Elliott Smith var en fantastisk singersongwriter som tyvarr dog for nagot ar sedan. Sok pa youtube, jag alskar alla latar och alla ar dar, otroligt bra! Nej alltsa erotik ar ju inget bra. Gustav ar bevis pa att jag gjort det men det var bara den gangen, hoho. Kram!

anna of sweden sa...

Haha! En lista med lite humor!
Ekobody? :)

Emmama sa...

Anna: Jamen alltsa det ar ju jattepoppis med ekoklader till bebisar, alltsa finns ordet ekobody. Fragor pa det? ;)

✿Ewa sa...

Haha! Samtidigt! Så lustigt! Du jag tycker erotik var finfint :), det hade jag garanterat skrivit...om jag bara kommit på det haha! Envig är så lagom kul.
Kram

Emmama sa...

Ewa: Riktigt konstigt! :) Javisst var val erotik bra.. ;) Ditt ocksa dock! Kram!