söndag, juni 10, 2012

Visst firade också vi...

 Nu är det som så att det inte finns ett enda roylistiskt ben i mitt kropp. Jag blir istället rosenrasande av alla dyra jippon. Jag känner inte hur sammanhållningen stärks (good luck sammanhålla skottar och engelsmän) utan blir ultraradikal. Men Gustav är fylld av propaganda från skolan och ville ABSOLUT fira "Queen Elisabef". Och på det community centre jag sitter i styrelsen för fixades det en fikadag där barnen fick pyssla, göra kronor och äta tårta prydd med Union Jack. De kan verkligen konsten att fira britterna!







Roll on Wedneday kände jag hela drottninghelgen och nu är det skön vardag igen. Fotboll på TV och det stora är såklart att ENGLAND OCH SVERIGE är i samma grupp! De skottar som ser sig som britter och hejjar på England nu när Skottland inte kvalificerade sig är FÅ. Mikroskopiskt få, jag har ännu inte träffat någon... Så på fredag kommer Skottland klä sig i gult och blått! Hur ni svenska bloggkompisar som bor i England med era engelska hubbies ska lösa fredagen är min stora undran denna veckan...

6 kommentarer:

Krokofanten sa...

Jag bor i Frankrike där problemet blir lite detsamma... Men jag försöker att se det som att jag har två länder att heja på! Det gick ju inget vidare för La France sist... Fast egentligen (självklart) hoppas jag ju att Sverige slår Frankrike så att det skvätter om det! :oD

Hanneles bokparadis sa...

såg lite på tv, vi var i Edinburgh

Marianne sa...

Hahaha, tur att jag inte tittar på fotboll : D

Kramar!

olgakatt sa...

Jag är så lycklig att varken jag eller maken tittar på fotboll eller bryr oss det minsta.
Inser inte vitsen med att 22 vuxna människor slåss om en boll och att tusentals skriker och skär sönder varandras däck.
Men var och en får bli lycklig på sin fason.

Cecilia/svengland sa...

Tja det blir väl lite som vanligt, håller lite på båda lagen! Men i ärlighetens namn, så kommer nog inte Sverige att vinna mot England den här gången...

Annika sa...

Nä, det sket sig.
Men jag bryr mig noll om det hela. Sov mig igenom matchen sve-eng. HAHA, skön eftermiddagsvila för mig.
Inte sjutton vinner de mot frankrike heller. Inte en chans...
Nej, fotboll är så inte min grej. SÅ INTE.
DÅ föredrar jag verkligen hockey...
Kram!!