torsdag, maj 22, 2008

Swinglish!


Hamnade i vår nyfunna lekpark förrut, fint och soligt idag igen! Ovan är bildbevis från när vi satt på stranden och tittade på en man som matade ankorna, det var riktigt spännande! Gustav förstod inte riktigt konceptet utan kastade glatt en sten mot fåglarna så då blev det genomgång av regler inför kommande besök. Nästa besök kommer dessutom bröd tas med. Nu vilar barnet och jag ska fixa kaffe och fylla i papper, jippi! Detta land är lika modernt som en tunna, inget görs på nätet utan mängder av riktiga blanketter ska fyllas i för minsta lilla sak. Revolution säger jag!
Gustav satt på köksbordet innan och jag på en stol framför honom och så frågade jag honom vad han ville hitta på efter sin eftermiddagsvila.
- Pizza.
- Äta pizza?
- Ja, pizza.
- Vi kan värma lite pizza sen om du vill. Efter det då, vad ska vi göra sen?
- Eeeeh, äta pizza?
- Haha.
- Är jag funny?
- Ja, du är verkligen jättefunny!

1 kommentar:

It´s all about me sa...

haha, underbart! Jag älskar att läsa sånna där smarta konversationer från barn! SÅKLART man ska äta pizzan då man värmt den, hahaha!