onsdag, april 20, 2011

Polska närbutiken

Kanske vet ni att det sedan några år finns en stor andel polacker i Storbrittanien och det har trevligt nog lett till att det här och där finns små polska närbutiker där man kan köpa spännande saker! Igår kom en flyer för en som ligger nära oss så jag och Gustav gick på upptäcksfärd bland korvar, kakor och annat gott. Jag hittade vad jag tror är filmjölk men jag ska kolla med min polska kompis K att det verkligen var just det innan jag köper det. Tänk er - fil och flingor kan bli en frukostmöjlighet - hurra! :)

Men vad jag hittade och köpte var kokosflingor! Det finns inte på tesco där jag handlar men nu så, nu kan det bakas snoddas med kokos och inte strössel vilket det har blivit på sistone..


3 kommentarer:

Linn sa...

Pa Tesco i Danestone har dom ocksa en polsk avdelning - dar hittade jag Kefir, som ju ar nastan samma som filmjolk! Lite opraktisk forpackning men hur bra som helst!

Marianne sa...

Hej

Jag tar en liten omväg till dig på väg till Blåkulla och önskar dig En Glad Påsk !

Kram

Anna, Fair and True sa...

Vad bra!