onsdag, februari 21, 2007

Maaami!

Idag kommer mami (om nu snön inte sätter stopp för hennes tåg ikväll..) och det blir så himla roligt! Innan dess besök på flekis - leka med barn och fika med mammor, vi älskar att vara där! Först ska jag dock vika en hel massa tvätt, rengöra ett kladdigt barn, duscha hans kladdiga morsa, vattna blommor och se till att ljuslyktorna får nya värmeljus! En kaka ska gärna hinnas med att bakas också, inför mamis ankomst.

Sen ska jag tänka lite på alla ledsna människor som Sverige och andra länder svämmar över av just nu. Vad gör vi för fel som har så många människor som mår så dåligt? Hela vår livsstil har ett fokus på oviktiga ytliga saker att vi hamnar efter själsligt verkar det som. Unga människor och barn försöker och "lyckas" (finns det inget bättre ord i sammanhanget??) ta sina liv varje dag. Mwaniki brukar säga om oss i väst att "you might be finacially rich but emotionally you´re dead" och det ligger lite i det..

Glad onsdag ändå, hoppas ni också har vacker snö att njuta av!
KRAM.

2 kommentarer:

stina sa...

Hallå där! Nu har jag läst massa av dina inlägg och jag lovar att jag ska läsa ofta & Skriva ofta.. ;) klart det är roligare om vi skriver kommentarer. Mysig sida och Jag längtar som en tok efter att få lukta & pussa på Gustav. Mys att din motti kommer idag. De är bra härliga dom..hihi.. det ska bli väldigt roligt att se hur ni har det där bort i Göteborg. Märkligt att jag precis skrivit om det du också skrivit om..att vi här i väst saknar det viktigaste..inre harmoni och lycka. Men vi är nog mer lika än vi tror, du & jag. Lita spooky var det allt iallafall..hihi..(att vi båda skrivit om det just idag). Hoppas Ni får en bra dag mitt i snö-ovädret.. Kram till hela familjen!!

mimmi sa...

roligt, min mamma dyker upp hos mig i veckan!