lördag, oktober 27, 2007

På beställning av Moni!


Mer info om staden var det, givet! Aberdeen ligger i nordöstra Skottland och är en kuststad med väldigt fokus på olje- och gasindustri. Aberdeen kallas granitstaden och jag lovar att ALLT är byggt av grå granit vilket man knappt tänker på förrän man åker till andra städer där husen har olika färger! Det är ett otroligt vackert landskap med mycket klippor, lååånga stränder, gullokor som betar och sliriga golfbanor. Bilden ovan är från Stonehaven, en jattefin ort 15 minuter med tåg härifrån och för övrigt min kompis Katarinas hemstad där vi var på besök förra veckan. Bild från Aberdeen finns längre ner och emmatagna bilder kommer.
Vad mer om Aberdeen.. Massor av pubar och extremt mycket kyrkor med diverse verksamheter, idag ska vi tex på loppis på den kyrkan som ligger på vår gata bara några hus bort. Öppnar om en timme så jag ska öka tempot här.

Husen är ofta ofta gamla och fina med stora lummiga trädgårdar. Men så var det det här med inredningen.. Tänk funktion, tänk rosa flammiga heltäcknigsmattor och tänk kanske en liten fräckt färgad skinnsoffa från 1804. ALL kärlek till att man trivs med det men som svenne där alla hemma är så hiiiimla måna om hur de har det hemma blir man lite skärrad och den hemma så ärligt menade "Gud vad fint ni bor" finner liksom inget utrymme. Tack och lov att vi har det så fint.. ;) Nu är det inte det viktigaste i livet att man har det snyggt hemma (vad nu snyggt är) men för mig är det viktigt att jag mår bra hemma och att jag trivs med hur det ser ut.

Första veckan var jättekonstig och omtumlande och jag hade totalpanik över att vara här och framför allt vara så långt från familj och vänner. Nu är det BRA och vi trivs och har en vardag här. Hälsade på på GG´s blivande dagis igår och det kändes jättebra! Han kommer vara där tre dagar i veckan from januari.

Nu ut i regnet och gå på loppis, vad gör man inte för en chans till fynd!