torsdag, oktober 11, 2007

Sambon pluggar har, darav flytten. Och eftersom det kravs en parabolantenn och en borr genom vardagsrumsvaggen sa drojer internet och kabelTV (parabolTV ursakta) tills pa tisdag. Ar pa mitt stammisinternetcafe och har val kanske inte hemlangtan men det ar delvis angest att ha flyttat fran Sverige for dar vill jag ju bo egentligen! Kan dock inte bo i ett land som vagrar ge min sambo ett jobb sa det fanns inget alternativ! Har egentligen inte langre resvag hem harifran an fran Gotet men det ar anda angest just nu, arlig angest! Det sags dock ga over! Jattehemskt att Gustav inte kommer fira Lucia eller kunna stop by hos mormor och morfar och sant. Gode Gud i himlen ge Mwaniki ett jobb i Sverige i framtiden!

Vill dock verkligen tillagga att det ar jattemysigt har och alla ar riktiga gullisar! Har hittat ett jattefint dagis som jag hoppas GG far plats pa och sa ska jag soka jobb nar det ar ordnat. Aker till Glasgow imorgon, jobbintervju for the man. Dagarna nu ar annars mer an lovligt likadana och eftersom jag ar van att ha massa vanner omkring mig kanns det ganska ensamt ocksa. Eftersom jag snart kommer bryta ihop sa avrundar jag for idag och skriver mer nar antipsykbrytsmedicinen borjat verka.

Tjodidilooloo!
Emma

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår dig Emma!! jag tänker på er ofta o hur ní har det där bland kiltarna!?
Jag hoppas o håller tummarna att mwaniki ska få ett jobb i sverige i framtiden, ha det så bra...krama GG från mig.
kram
Anna-Lena

Anonym sa...

På så vis. Trist att han inte får något jobb i Swe. Kan tro att det medför en hel del förändringar att flytta utomlands...

Anonym sa...

Klart en flytt utomlands medför en del förändringar, som Sussie påpekade, men utöver att det talas ett annat språk och att man måste lära sig vissa saker som för en är en självklarhet i Sverige, så är det ju ingen större skillnad än att flytta till en annan stad i samma land... Inbillar jag mig att jag tycket när jag flyttade till Österrike iaf, nu kommer jag inte ihåg, nu är det i Sverige som allt fungerar konstigt istället, haha. G är så liten så han kommer ju anpassa sig snabbt som bara den och engelska pratar han väl redan (eller hur gammal är han egentligen nu, har han redan börjat prata?)! Och jag tror inte att du kommer ha problem med att lära känna nya männsikor heller. Fö rmig var det såklart lätt eftersom jag gick på universitetet, men man lär alltid känna folk vad man än gör och vart man än är - om man är beredd!

Anonym sa...

Öh, menade alltså (det med att lära sig vissa saker) att en del saker funkar annorlunda. Allt från t ex vart ska man vända sig om man behöver det och det, till att stoppa in bankomatkortet åt rätt håll i automaten ;)
Sen att alla nära och kära är långt bort, klart det är jobbigt. Men man vänjer sig vid det med. Och svenska traditioner kan man behålla. Kolla upp om det finns andra svenskar där du är, det borde gå att googla fram. Wien är ju iofs huvudstad, men här finns t ex svenska kyrkan, där alla svenskar samlas osv..