fredag, november 30, 2007

Inget för er som ska föda barn! Upprättelse! :D


Fotbollsfrun skriver som vanligt så jäkla vettigt och nu en krönika om att föda barn på aftonbladet.se. Hon avslutar med en uppmaning om att det bara är att sära på låren och föd ett barn och JA TACK, exakt. Med all respekt för er med riktig förlossningsrädsla, men vem är inte rädd för att föda barn? Vem är inte rätt för smärtan och kontrollförlusten? Bara människor som aldrig fött barn eller som gjort det överpumpade med all världens smärtlindring eller som fött barn men glömt hur det var tycker att en förlossning, ur smärtsynpunkt, är en helt okej upplevelse. Det kan vara (= ÄR om allt går bra) fantastiskt att föda barn, såklart, men smärtan för mig som öppnades 6 cm på 35 minter, födde ungen på 9 minuter och som absolut inte hann få varken smärtlindring eller lustgas/syrgas (vilket det nu är man får) kan meddela alla att det gjorde jäkla ont! DÄRFÖR vill jag också meddela att det svider långt in till livmodern när folk som fått 12 sorters smärtlindring + hade en lagom utdragen förlossning säger att det var väl ingenting. Jag födde som raskens Ida, på gammelmormors vis och pisk i stjärten och till dig som säger att det inte gör ont att föda barn. DET GÖR ONT ATT FÖDA BARN när man gör det a naturell, tro mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Autch, varför läste jag detta... :-D Såg rubriken först efter att jag läst allt. ;-)
Jo jag tror dig att det gör ont, trots att jag inte har fött barn. Kommer aldrig att göra det heller.