onsdag, mars 14, 2007

Trevligt buller


Har just startat disk- och tvättmaskinerna så nu hörs hemtrevlighetsbuller. Min syster och jag tycker i alla fall att det låter hemtrevligt när såna maskiner är igång. Ännu mer hemtrevligt är det med tulpaner och om ni vill gratta Gussi till sina första steg på egen hand så kan ni skicka ett blombud med sådana till honom! :) Igår gick han fyra små tappra steg här hemma!
Annars hopppas jag alla mår bra! Men så är det inte och det är jag ledsen för, vill att mina vänner ska vara lyckliga för det är ni värda!
Jag fortsätter bli kontaktterroriserad men jag ligger lite lågt och ser om det funkar! Stina och jag har en gemensam kvinnlig vän som inte riktigt vet innebörden av ordet lagom.. Snäll som en ko, ändå blir det lite mycket!
Vill föresten ha tips på andra bloggar också, läser typ bara Stinas, Annas och Ankis (eller det är verkligen bara dom, inte typ dom). Vilka är ni som bloggar?
Hade en underbar helg! Fredagsmys med Mwaniki, Laurent och lillkungen (L´s smeknamn på Gussi), god mad och massor av choklad som Laurent köpte i stan! Upp okristligt tidigt på lördag morgon för att Laurent skulle hinna till flygbussen, han reste hem till sin familj i Elfenbenskusten på förmiddagen - och hans mamma visste inte ens att han skulle komma dit! Är så nyfiken på hennes reaktion när han dök upp hemma hos henne!! Sara och Martin kom på fika under dagen och på kvällen var vi på Ankis 30-årsfest, så roligt med lite sånt lattjolajban, det blir inte så ofta! :) Söndagen bestod av 4 timmars-fika med Eva (en gammal pluggkompis från Malmö). Massor av snack om jobb och vänner och män och människor vi båda känner och som den ena känner. Gustav fick en stor ursöt elefant och vi köpte ett helt gäng med kakor som vi delade systerligt! På kvällen bjöds kebabtallrik hemma hos Sara och Martin. Det är mycket viktigt att jag får påpeka hur gott det är att göra "hemmagjord" kebabtallrik! Kebabkött finns fryst i typ alla affärer och resten kan ni! :) Halva min bekantskapskrets har tipsat om detta och äter det urofta nu!
Råkade glömma att avbeställa mitt månadspaket från Stora famlijebokklubben men vad glad jag är för det! Fick en bok som heter Vackra lögner och den verkar vara en väldigt bra historia så den ska jag försöka få tid att läsa så snart som möjligt! Har dock inte lyckats läsa klart Glasborgen så det är prio nummer ett på bokfronten! Vad läser ni nu - BOKTIPS tack!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag bloggar! :)

Anonym sa...

Du är välkommen att läsa min blogg :)

Jag håller just nu på med "nobels testamente" av Marklund. Har även tre böcker av Camilla Läckberg som väntar på att bli lästa, de ska vara himla bra så jag hoppas innerligt att de är det...