lördag, juli 11, 2009

On call..

I natt är jag on call för mitt extrajobb. Jag ska vara tillgänglig för att inom ett halvtimme infinna mig på jobbet närhelst mellan 20.00 idag och 08.00 imorgon. I de allra allra allra flesta fall innebär det 25 pund extra i lön nästa löning helt utan att jag behöver störas i min skönhetssömn.

Jag är trött idag (jamen klart var vi på tivolit IGEN och har höjt ribban och åkte idag tex vikingaskeppet och VUXENbergodalbanan - helt orädd som sagt) och jag vill inte störas i natt. Jag vill tjäna 300 svenska kronor på att sova.
Håll tummarna.

3 kommentarer:

Marianne sa...

Jag höll tummarna utan att jag visste varför, men nu vet jag. Hoppas att det hjälpte!

Kram!

Anna, Fair and True sa...

300 kronor är ändå inte så mycket om det är så att du blir inkallad. Hur ofta har du jour?

Emmama sa...

Marianne: Det hjälpte, TACK!! :) KRAM!

Anna: Blir jag inkallad så får jag ju såklart timlön för den tiden också. :) Har jour 3-7 nätter i månaden, helt som jag vill och när jag vill så det är bra! :) Kram!