fredag, juli 10, 2009

Pärlarmband och bästa mammaminnet


Idag har vi gjort superfina små armband med små pärlor. Gustav äääälskar att göra armband och han koncentrerar sig järnet och det blir jäääättefint såklart.
När jag lämnade göllisen på dagis imorgon gjorde jag det som bara en mor gör. Jag tog bort Gustavs frukostrester han hade runt munnen med mitt eget saliv. Jag doppade min tumme i min mun och gnodde barnet rent. Jag haaaaatade när min mamma gjorde det på mig och titta på mig nu, haha! Och jag kom att tänka på en otroligt söt historia en bekant berättade för massor av år sedan. När han var liten och hade ätit frukost var han alltid tvungen att sitta kvar tills han själv och alla syskonen var klara för då körde mamman stora rengöringen. Hon torkade av köksbordet med disktrasan och torkade sedan av alla barnens munnar med samma disktrasa.
Han berättade detta med sån kärlek att det är en av de finaste mammaminnen jag nånsin hört!
SLÅ DET, om du kan!

8 kommentarer:

pernilla sa...

Sååå vidrigt;) Min mor tvättade mig så också, och jag gör detsamma med Vincent. Varför?

Emmama sa...

Pernilla: HAHA, ja det är ju vansinnesbeteende! :) Det har väl med vår effektivitetshets att göra?? Swusch swusch, fixa allt på en minut och passa på att skrubba duschen när du ändå duschar och skala potatis samtidigt som du borstar tänderna. Du vet.

frida sa...

Det låter som en kvinna jag kännt...en härlig stor kvinna..:)stämmer det??

Emmama sa...

Frida: Nej faktiskt inte men säääkert var det samma för henne! Vi får undersöka det! :) Kram!

Marianne sa...

Uuuuääää! Disktrasan alltså. TUR att min mamma inte gjorde det!

Kram!

Anna, Fair and True sa...

Äh, det är väl en sådan där myt! Urban legend alltså! Eller??

Emmama sa...

Marianne: Min gjorde det! :)

Anna: Nej det kan jag meddela att det inte är! :)

Anna, Fair and True sa...

Usch då!