onsdag, juli 01, 2009

Vanor...

Det finns vanemänniskor och så finns det vanemänniskor. En tjej jag känner (heter Emma, sisådär 30 – låter ju nästan som jag) flyttade från sin födelseort i Småland för 8 år sedan (Gud, likheterna fortsatter). Fortfarande vägrar hon klippa och slinga håret nånannanstans än på den salongen i sin hemort hon klippt sig på i 15 år. Hon bor nu utomlands, i Skottland (kusligt lika!!) men har nu fixat så den snälla mamman bokat klippochslingtid till henne lagom till hon kommer till Sverige i sommar.

10 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahahahaaaaaaa! DU vilket sammanträffande!!! För jag känner en tjej som också kallas "Saltis" och som är exakt i samma ålder som jag och som flyttade från sin barndomsstad för hur länge sedan som helst men som fortdatte klippa sig hos sin gamla frissa. Till och med sedan hon lämnade Sverige och flyttade till, hör o häpna, New York (preciiiiiiis som jaaaag!!!). Fast hon brukar ringa och boka klipptiderna själv... ;-)

Taina sa...

Och VEM kan det vara??????? Själv hade jag jättesvårt att byta men har nu hittat en som jag är nöjd med. Det tar sin tid innan man funnit varandra och vi har haft våra diskussioner. Han vill ju gärna sätta sin touch i håret.
Vad bra att din mamma fixat en tid åt dig. Men nästa gång kanske du ska prova en skotte i alla fall?
Kram

Fritt ur hjärtat sa...

Så lustigt, jag provar och hoppar runt mellan olika för att hitta den perfekta....går alltid tillbaks till samma efter utflykterna. Man är nog konstig;-)

egoistiska egon sa...

hahah, jag klipper mig också hos samma frisör. gjort sen 8an.

Elin sa...

haha förnyelse är ju inget att ge sig in på när det gamla passar så bra! jag var precis likadan och betlade nästan mer än dubbelt bara för att få klippa mig i sverige, sen prövade jag turkiets frisör för att inse att det blev lika bra om inte bättre för halva priset!;)

Emmama sa...

Saltis: HAHAHA, vilket sammanträffande! :D Och tjejen du beskriver har veeeerkligen en del gemensamt med dig, vad konstigt! :D Kram!

Taina: Ja mamma är snäll! Nästa gång kaaaanske jag byter.. men jag lovar inget! :D Kram!

Fritt ur hjärtat: Du är full av mod, jag är lite mesig med det där.. ;) Kram!

Egon: Oh, välkommen i klubben! :D Kram!

Elin: Du ser, det kan löna sig alltså.. jag ska verkligen tänka på det! :) Kram!

Marianne sa...

Hahahaha, tänk så många dubbelgångare det finns! Jag har också en sån där som bara gör allt preciiiis som jag! Nu har människan flyttat till Kairo till på köpet. Men ränderna går väl aldrig ur, tyvärr gör slingorna det och jag (jag menar så klart min dubbelångare) är i Stockholm alldeles för sällan.

KRAM!

Emmama sa...

Marianne: Haha, EN TILL! :D Ja dessa jakla slingor som inte behagar vara snygga lange nog.. :) Kram!

Anna, Fair and True sa...

Hahaha, så var det för mig till ca två år sedan. Klippte mig alltid hos samma frissa i Södertälje. Men nu har jag gett upp - orkar inte skynda dit efter jobbet innan de stänger och de har inte öppet på helgerna - och hittat ett bra alternativ i Stockholm :)

Emmama sa...

Anna: Du ar en kvinna fylld av mod, konstaterar jag! :D