måndag, juli 06, 2009

Vem är barnet i denna familjen?


Jag ÄLSKAR NÖJESFÄLT. Mer än ett barn älskar det. Hade jag haft råd hade vi varit där, på Aberdeens nöjesfält Codona's, varenda dag. Nu är vi där typ varannan. Jag älskar parisehjul, flumridar, bergochdalbanor och såna där "läggienfemmaochduskaförsökagreppaennallesomblirdinomdugrepparden". Älskar sockervadd, glass och pommes i små strutar.

Efter en skön dag på Tivolit som ligger längs stranspromenaden käkade vi middag med Philo på skottlands bästa kinakedja, Jimmy Chungs och vi åt de godaste bananpannkakor med choklad du kan tänka dig!

Aberdeen på vägen hem...

Idag ska vi ägna oss åt gratisnöje! Det blir utflykt till stranden igen, med matsäck och bra böcker. Det här vädret, denna HETTAN, är ju som en dröm! Blir man inte sjuk av värmen är det olagligt att klaga.

Nu - fixa hemma och sen UT!

12 kommentarer:

heffamamman sa...

Vad mysigt att tivolit äntligen har öppnat nu! Vi gick förbi där ett par gånger under våra dagar i Aberdeen, men då fick man minsann inte åka några karuseller. Fast å andra sidan så var vi helt nöjda med den härliga stranden. Och att handla billigt på ASDA alldeles intill. Heffa älskar sin nedkylbara tuggleksak för 99 P därifrån. :)

Härliga bilder som vanligt!

Taina sa...

Underbart med värme. Håller med. Få se om den finns kvar i Svedala när jag åker dit om en vecka.
Tivoli, njaaaaa, sådär då. Är väl ingen karusellåkande morsa precis. Tar mig gärna upp på höga höjder. Typ äventyrsgrejer.
Men Gustav måste ju vara världens lyckligaste som har en åkkompis heeeeeela tiden.
Njut av stranddagen!
Kramar

pernilla sa...

Jasså, det är ni som tagit den. Solen alltså...

pim sa...

engelska nöjesfält är lite roliga :) jag har bara vatt på ett och då i ösregn hrmm

Anonym sa...

Du den sista bilden kunde du skippat...

Emmama sa...

Heffamamman: Japp! Oppettiderna ar lite konstiga ibland men nu pa sommarlovet ar det oppet varje dag och ar KUL! :) Asda och deras priser ar som en drom! Kul med hans 99p leksak, kan tanka mig att den ar kul! :) Kram kram!

Taina : Ja det ar ju fantastiskt! Idag har vi haft lite mellanvader men jag hoppas pa mer varme tills imorgon.. :) Alskar ocksa allt aventyrligt men inte sant som bara snurrar runt, runt.. :) Kram kram!

Pernilla: Japp, men jag tar med den till Mountainlake i juli, lovar! Kram!

Pim: Jaa :) Lite mindre sakerhet och lite mer kul, haha.. :) Osregn i England, det meeenar du inte.. ;)

Anonym: Ja eller sa kunde du skippat den kommentaren, surpuppa! ;)

Marianne sa...

BRA Emma! På dem bara! Inga sura kommentarer, för man behöver inte läsa en blogg man inte gillar, så det så! Hahaha, fast vem vet, i framtiden kanske det låter så här i skolan: "Läxa till i morgon blir att läsa och analysera de tre senaste inläggen i Emmas blogg."

Tivoli kan jag vara utan, men jag hänger gärna med till stranden!

Kram!

Molly sa...

Hej hej!

Har just hittat hit till din blogg via en länk, vet inte riktigt varifrån. Det blir så när man surfar runt på olika bloggar... Tycker i alla fall att det är jättekul att läsa om ditt liv i Skottland. Kommer säkert tillbaka och läser.

Ha det bra
hälsar Molly

Emmama sa...

Marianne: Jamen vad TRÖTT man blir på människor som bara kommenterar när man stavar fel eller lägger in en halvkass bild. Ja du vet säkert. GARANTERAT blir det en framtida läxa, vilken bra ide, hoppas alla lärare i världen läser det! :)

KRAM!!

Emmama sa...

Molly: Vad kul, välkommen hit! :) Roligt att du gillar det du läser!

Nina sa...

Mysigt med tivoli!

Emmama sa...

Nina: Ja, så himla kul! :)