onsdag, mars 24, 2010

Me-time


Gustav har sin dramaklass på förskolan idag och jag fick en stund med bara mig och M nu på förmiddagen. Vi har gjort egna fiskpinnar och skalat räkor att ha i dipsåsen vi ska ha till. Det är liksom sånt vi gör vi är ensamma. Man ska utnyttja barnfri tid, ni vet.


Sen cyklade jag en lååååång runda. Att jag nu för andra dagen i rad tagit mig, något för mig ovanligt, ME TIME vittnar väl om att det varit lite för mycket med allting på sistone (med undantag på semestern - då var för mycket bara bra, för mycket mat, vänner, familj och vila är bara bra). För mycket jobb och stress och press med deadlines. Nu kör jag lite lagom med allt ett tag. Mindre extrajobb och mer vänner, luuuugn, utomhushäng och kul matlagning. Och ni som märkt min frånvaro på era bloggar blir kanske glada över att jag nu börjar hitta tillbaka till era roliga liv i bland annat Sverige, ISLAND (??), USA, Afrika och flera europeiska länder. Och så Grönland då såklart. Som ju inte är Island.

Ha nu sköna sköna onsdagar! Jag börjar min jobbdag med gemensam lunch och team meeting. Sen lite möten och annat fixande. Och såklart ibland paus med kaffe och mina ballerinakladdkakekex jag jag tog med till kontoret från Sverige. Bra dag.

Luuuugn nu.

9 kommentarer:

Vicky sa...

Låter som mer lagom tempo nu!
Jag tycker faktiskt man kan känna ganska mör när man kommer hem från en Sverige semester, för även om man haft det toppen så har det varit så intensivt att man inte hunnit stanna upp och dra efter andan. Det blir inte den avkoppling man hade tänkt sig och så behöver man "ta igen sig" när man kommer hem sen om du förstår vad jag menar :)
Ha en bra onsdag du med!

Jemayá sa...

kram till dig! Jag har inte hunnit läsa just alls på länge, men med ökande ljus hoppas jag på mera stunder på bloggar (inkl min egen...).

Saltistjejen sa...

Låter bra att du nu hittar tillbaka till en bättre balans med allt i livet. Det blir ju sådär periodvis. Mycket av allt. Men det brukar ofta kännas i slutet oh för att må bra behöver man ibland varva ner lite också.
Känns jätteskoj att du nu är "tillbaks"! Jag har saknat dig.
Kramar!

Cecilia/svengland sa...

Ja visst behöver man lite egen tid ibland - just nu har jag lite fööör mycket egen tid och belive me - det kan bli tråkigt det också! :-)

Marianne sa...

Det låter härligt med Me-time. Fler borde unna sig det. Jag har det nästan hela dagarna. Frånsett mother-time när jag är hos min gamla mamma en stund varje dag. Där tar det på krafterna men för övrigt njuter jag i fulla drag.
/Kram från M i Sverige

Petchie75 sa...

Och min ö, då?? Visst är Ballerinakladdkakekexen bara så mumsiga!
Låter underbart med egna fiskpinnar, och egentid, hoppas att det lugnar ner sig i fortsättningen.
KRAM!

Emmama sa...

Vicky: Visst är det så! Man ligger inte på nån soffa och käkar praliner så himla mycket för det finns så jäkla mycket kul grejer man vill hinna med... :) Kram kram!

Saltistjejen: Din blogg har jag ändå läst för jag vill inte missat nåt med att kommentera har fallit bort tyvärr.. En bättre balans var livsnödvändig! Stor kram!

Cecilia/svengland: Det är ju den där himla balansen som kan vara så himla svår att hitta.. Vi får jobba på den båda två, på lite olika sätt bara.. :) Kram!

Marianne: Härligt att vara nära sin mamma! :) Me time är sååå nyttigt, det mår alla bra av att ha och låta andra ha! Kram!

Petra H: Men åh glömde det! Och nu har ni inte långt kvar där... Snart är ni närmre ballerinakexen! Jag behöver mer lugn och kommer ta mig det. Kram!

Anonym sa...

Hahaha, gulliga du. Inga vilkaner här inte, så nej, inte Island. Men nästan, kanske ändå, på nått sätt...
Mer egentid låter dock som tummen upp! Me like. :-)

Emmama sa...

Isflaket: Hm... Denna morsan har noll koll ibland, haha! Ja för egentid, hoppas du också ha mycket sådan. Kram!