fredag, januari 13, 2006

Present

Har fixat klart med Lindas present och kort nu, känns som jag hittade nåt jättefint till henne men hon läser klart detta så jag ligger low low. Det är lite konstigt, på tal om det, att inte veta vilka som läser ens blogg, vore kul att veta.. :) Kan vara både den ena och den andra, jag var kanske dum som valde det namnet som massa människor känner mig som? :) Tycker ni man bör vara mer hemlig här kanske?

Eftersom jag är vuxen/tant så ska jag nu meddela att jag snart skall till vårt lilla kök och fixa lite långkokslunch. Jag gjorde en alldeles förträääfflig biff stroganoff-gryta igår som det blir leftoverlunch av idag. Mwaniki ägnar sig åt riskok nu med sin riskokare som han nog nästan älskar mer än han älskar mig. Nåde mig om jag nångång föreslår att koka ris på vanligt sätt, i gryta på spisen, han får nästan tårar i ögonen!

Oh, sms från USA-Anna (så många annor jag känner och så konstiga namn de får för att hållas isär, ojojoj)! Fika på tisdag - kul!

Farfar är försvunnen och har inte grattats ännu, bara via kortet vi skickat. Klistrade på ett gäng aaplikationer för det tycker han om när jag gör! Nu sitter han säkert och kuckelurar med alla damerna som bor på servicehemmet. Han är typ enda mannen på stället och dessutom den enda ickedementa så han har gått hem i stugorna - donnorna krigar om hans gunst!

Stroganoff! Ciao!

Inga kommentarer: