måndag, januari 09, 2006

Prison Break

Prison Break är så jäkla bra TV att jag buffar och buar när det är slut, inte varje dag man reagerar så starkt på saker. Förutom om man är jag och det är man ju. Men jag reagerar på viktiga saker oftast. Typ blir asbananasur på gravida kvinnor som redan i andra månaden HOPPAS bli sjukskrivna heeela sista månaderna för det "vore så himla skönt att få vara ledig lite då". Jobba på ni som kan (jag fattar att alla inte kan det och har all respekt i världen för er!!). Jag är en sån Luther ibland. Men sur var det ja. Det blir jag också på folk som säger "men det gör väl inget att det är vanlig grädde i maten på festen i helgen va, han kan nog äta det ändå, det är så hiiimla lite" när jag säger att Mwaniki är laktosintolerant och får jätteont i magen av vanliga mjölkprodukter. Ooooh vad sur jag blir! För oh så roliga folk kan vara!

Ibland oroar man sig över saker som är lite futtiga när man jämför med andra. Jag tänker att min bebis är stor kanske för att jag druckit coca cola ibland, öööh. Så tänker man på min kompis som nu i femte månaden måste göra abort för att hennes bebis är jättesjuk och nog inte klarar sig hela graviditeten, det är något fel på bebisens hjärna nämligen. Man ska vara så himla glad att man har en liten tjockis i magen och strunta i småsaker när riktigt hemska saker händer varje dag. Mycket är faktiskt småsaker, även sånt som för vissa mammor skulle vara såååå hiiiimla hemskt. Jag ska vara så himla mallig för min unge när han kommer, även om han är sån som man inte får vara i fiiina familjer. Och jag vill skicka massor av kärlek till min nämnda kompis, man ska inte behöva gå igenom en sån sak när man är glad och gravid!

Sista mötet med jobbet idag - vad bra att det fanns kakor att tillgå, viktigaste detaljen på alla möten. De var goda och jag beslöt att inte ta med stenmuffinsarna för jag hade andra kakor i frysen som jag kunde ta med istället - hur vuxen är jag inte??? Jag spöar er alla i vemärmestvuxentävlingen!

Jag borde sova nu och kanske inte börja titta på TV eller spela massa clear på ica.se men det är så lätt sagt och sen går det ändå åt helskotta med alla löften. :) Men ett försök blir det. Ska bara spela litelitelitelite först, det går så snabbt.

Inga kommentarer: