tisdag, april 03, 2007

Jag skrev ett brev...

Jag skrev ett brev idag, till berörd macks kundtjänst samt till alla tidningar jag kunde komma på namnet på.. GP ringde och vill ev intervjua mig imorgon. Ibland är vår värld så sjuk.

"Hej!

OKQ8-macken i Bergsjön är ökänd för sin personal och vi är många som vill och ska byta
postutlämningsställe pga dom. De behandlar kunder illa och har vidare noll tålamod med människor som inte talar klockren svenska. Det blev inte bättre när jag i veckan såg att de satt upp följande lapp i butiken. Observera att lappen är skriven av en "svensk" anställd som härmar invandrarsvenska.

Kreditpolicy
Vi giva kredit
Du inte betala
Vi bliva sur
Bättre du bliva sur

Detta är katastrof! När jag påpekade för personalen i butiken att lappen är kränkande mot invandrare fick jag inget medhåll utan fick berättat för mig att den grundar sig på "hur våra kunder pratar" och att jag skulle kontakta hans chef om jag hade ytterligare klagomål, vilket jag också gjort. Jag har lämnat kontaktuppgifter till en distriktschef som jag hoppas återkommer till mig.

Har mannen i butiken lite skärpa är lappen nedtagen nu men kontakta dom gärna för en ytterligare diskussion om detta!

MVH Emma"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet Emma!

Anonym sa...

Men herregud!!! Vad är det för fel på folk?!?!?! Polisanmälan borde också göras! *grrrr*
Mycket BRA Emma...!!!!