torsdag, maj 22, 2008

Hade min överklagan gällande brittisk a-kassa häromdagen. Mitt biträde är en man anställd inom Aberdeen City Council och på förhand sa han att jag ju kunde försöka ordna barnvakt om jag ville men att jag annars kunde ta med Gustav till tribunalen där överklagan skulle ske. Vi lyckades inte ordna barnvakt och tyckte inte det var värt pengarna att lämna honom på dagis så GG hängde på. Vi möttes av den mest ilskna advokat i mannaminne/kvinnaminne. Hon skrek bara hon såg oss.

- IS THIS GOING TO WORK?

Mitt biträde berättar att Master G (dessa titlar, till och med på ungar! På alla brev till Gustav, tex från dagis och doktorn står det Master G har uppfört sig exemplariskt i väntrummet och att det säkert kommer gå bra. Det lilla barnet här nu maaaage att uppföra sig så som barn gör och kör sin bil han har med sig på skrivbordet. Skäms barnet, skäms!

- NONONO, MEETING POSTPONED!! ARRANGE ANOTHER DAY AND MAKE SURE TO ARRANGE FOR CHILDCARE. I NEED TO BE ABLE TO CONCENTRATE, MISS. I CANNOT WORK WITH A TWOYEAROLD IN THE ROOM.

Gick till väntrummet för att invänta nytt datum och mitt roliga biträde säger;

-Oj, jag glömde nog berätta en sak för dig. Här i Skottland hatar vi barn.

Så nu är nya datumet 7/7. Detta blir liksom aldrig avklarat och ur världen! Men så får jag ju nåt att blogga om i alla fall!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, lord! Mycket ska man läsa innan ögonen går i kors. Sicken attityd. Ge dig inte för sjutton, men det gör du väl aldrig om jag känner dig rätt. Kram å kyss.

Sara (lycklig för att du bloggar igen) Hd

citronlime sa...

Åh herregud...vad säger man?! Är mållös...

It´s all about me sa...

hatar barn? EH..?
Fast förövrigt förstår jag på ett sätt att det kanske är svårt att koncentrera sig om man har en lakglad två-åring i samma rum, hm...men ändå.

It´s all about me sa...

inte lakglad, LEKglad!

Anonym sa...

Herrejösses!!!!!

Anonym sa...

Ja det e ju inte klokt.
Finner inga ord.
A-L