måndag, maj 05, 2008

Roliga skämt

Var på väg hem från jobbet en dag i förra veckan. På min cykel som har en barnsadel där bak. Plötsligt rusar en kvinna (vuxen människa, ja) fram till mig och säger i panik att mitt barn ramlat av sadeln och nu ligger mitt i gatan. Hon pekar ut i gatan där det vimlar av bilar nu när det inte längre är grönt för oss som går och cyklar. Jag får såklart PANIK, när en människa gör så kopplar det inte! Man tänker inte (vilket var sanningen) "nädu, Gustav är på dagis, hit it med dina skämt" utan jag får panik och tänker att "helvetes jävlar, ungen har ramlat av och är garanterat påkörd"! Mitt i denna panik hos mig börjar hon skratta och försöker förklara att hon skämtat och pekar på min barnsadel och ursäktar att jag blev rädd och skrattar igen och säger "men du vet väl att du inte har nåt barn med dig".

Det finns människor till ALLT.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Va faaan?! (Ursäkta, men svordom var det enda som föll mig in just nu...)

Ulrika

Anonym sa...

Vilken korkad jvla människa!!!

Anonym sa...

men va?? det var ju skitkul skämt verkligen! inte!

Anonym sa...

neeej man skämtar inte om såna saker...verkligen inte.
kram A-L

egoistiska egon sa...

men herregud vilken dålig humor.

Anonym sa...

Fy vilken dålig humor!! :P

Cecilia sa...

Fy sjutton vilken dåligt skämt! Sånt skojar man ALDRIG om!!

Anonym sa...

Håller med, fyfy, inte snällt men grymt roligt såhär på avstånd (förlåt). Jag skrattade faktiskt högt. Jag kommer inte till himlen.
Saknar dig E!

Kram
Sara hd

Anonym sa...

Tog du bort min kommentar..?!

It´s all about me sa...

kanske inte den bästa humorn man varit med om, men jag tror ärligt talat inte att hon trodde att du skulle reagera som du gjorde, hon utgick säkert ifrån att du skulle skratta och säga typ "ja men ojsan, han har nog trillat av" (vilket i SIG skulle vara dålig humor tillbaka, men ändå) Conclusion: Hon tänkte sig nog inte för och har säkert inte barn själv!

Anonym sa...

Haha ja jagt ror faktiskt som Ak, att hon inte trodde på din reaktion, men sjukt att ens skämta så med panikröst. Hanna