onsdag, maj 14, 2008

SJ är min vän!

Hej Emma!

Tack för ditt mejl gällande er bokning SXY8923M.
Jag vill till att börja med framföra en uppriktig ursäkt för att du som resenär inte fick den resa du har rätt att förvänta dig av oss.
Efter att ha läst din reklamation har jag beslutat att göra ett undantag och då ersätta er för de problem som uppstod vid er resa.
När du reser med oss har du rätt till ersättning för försening enligt vår restidsgaranti. Dock gäller det om omständigheterna är sådana att SJ rimligen haft möjlighet att förhindra störningen. Den 22 - 24 februari drabbades södra delarna av Sverige av en storm. Ovädrets omfattning innebar att många järnvägsspår inte var farbara och det var mycket svårt att ordna fram ersättningstrafik. Vid sådana extrema situationer gäller inte Restidsgarantin, då SJ inte på något sätt kan påverka väderlekens effekter på infrastrukturen.
Jag kommer därför att återbetala 222 kronor vilket ni betalade för tågbiljetterna. Pengarna kommer att krediteras det konto som biljetten köptes med. Någon ytterligare ersättning utbetalas därmed inte.
Till sist vill jag passa på att hälsa er välkomna åter som resenärer ombord på våra tåg.
Med vänlig hälsningSJ ABAnn-Marie Bylund

3 kommentarer:

It´s all about me sa...

Vad bra att du fick ersättning! För det är ju sant som de skriver, vid force majuere får man ingen ersättning:/

Anonym sa...

UPP med en bild på GG genast :)
Ciao

MajjaStar sa...

Härliga SJ!