torsdag, maj 22, 2008

I väntan på matleverens...

GG badar och jag väntar på matleverens från ASDA. Efter flera års storhandling på cykel gav jag i förrgår in för frestelsen att beställa mat på nätet och få det hemkört. Det får vara värt 50 kronor och sägs dessutom vara ett bra miljöval enligt butiken. Dock inte bättre än att cykla till affären, jag förstår detta och mår inte helt bra av det.


Senare blir det snabb kycklinggryta eller välarbetad kycklingpaj, allt beroende på humör och hur villig barnet är att leka med sin bilbana lite själv utan moderns konstanta input.


Senare jobb + jobbövernattning och så förmiddagsjobb imorgon när min kompis J ska barnvakta GG. Vår första barnvakt på 12 år, jipppi!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men tänk istället att om fler börjar handla mat på nätet så behöver folk inte köra så mycket bil. Då kör budbilen ut mat till flera samtidigt och man sparar lite på miljön på så sätt :)

Anonym sa...

hahaha...du menar väl 2år o inte 12år??hihi
kram A-L

It´s all about me sa...

spana in min smarriga kyckling-brockolipaj på http://annalunaskitchen.blogspot.com