onsdag, maj 14, 2008

Hahaahaaa åt något som inte är roligt

Oh, det var så intressant i Glasgow igår! För det första är det en stad som jag (trots att jag bara varit där två snabba dagar) ÄLSKAR, det är en mycket spännande och häftig storstad! Utbildningen handlade om Equality and Diversity och det är ju mina ämnen! Viktigt och allmänbildande!

Det var väldigt få män på utbildningen och vid ett tillfälle berättade en ung man om att han inte trivs med den jargong som finns gentemot män på hans arbetsplats. Han arbetar som support worker för ungdomar och är en av två män på sin arbetsplats. Han berättar öppet och ärligt om hur kvinnorna på hans arbetsplats drar mycket sexistiska skämt om män och han berättar att han inte tycker om det. Hur reagerar då kvinnorna på utbildningen igår? ALLA utom jag och två andra kvinnor GAPSKRATTAR åt honom! Han fortsätter med sin viktiga diskussion och menar att kvinnor verka tycka sig ha rätt att hetsa gentemot män eftersom män så länge skämtat om oss. Vad händer - ny skrattsalva! Blev mycket fascinerad (och arg) över detta!

Hur är det på ditt jobb? Är det mans- eller kvinnodominerat? Sexistiska skämt?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det e ju helt klart kvinnsdominerat i hemtjänsten.
Nej inga direkta sexistiska skämt.Tycker jag inte iaf.
A-L

Anonym sa...

Väldigt jämnt..
Sexistiska skämt? Njä.. bara jag och Fred som driver med varann. :-D

Cecilia sa...

Jag har själv blivit överöst av sexistiska skämt och vet att det inte är kul på något sätt, om det inte är på allas villkor dvs. På min arbetsplats är det just nu bara en kille, det brukar inte vara nån alls för det mesta.

citronlime sa...

Jag tycker inte att det är det minsta roligt, oavsett om det är män eller kvinnor som säger de!!!
Lite typiskt dock, för hade det varit män som dragit motsvarande skämt så hade det blivit ett jäkla liv!
Som sagt, tokigt fel hur eller hur! Oavsett kön!
Min förra chef var ett pucko när det gällde sånt...ggggrrrrrr

Anonym sa...

Men fy det där hade jag inte heller skrattat åt, han tyckte liksom inte OM det och varför bör han gå med på det ? Så elakt av tjejerna tycker jag.
Sedan fick jag svaret på min fråga som jag funderade på igår, hur jargong stavas -tack ! :D
/Hanna the one and only