fredag, december 12, 2008

Avslutning på kyrkans barntimme!

Idag var det årsavslutning på fredagarnas lekochmusikstund i kyrkan på vår gata. Den glada lilla tomten sprang med snabba ben i det VACKRA VÄDRET.
Gustav och Lucie leker med ballonger!

Julklappsöppning med Emily. Duktiga pojkar väntar tappert på sin tur.

SIN TUR!
Vi hade den stora turen att träffa tomten! Annars är det inte vanligt här för hit kommer tomten på natten mellen julafton och juldagen och lägger alla paketen under granen. När barnen sen vaknar på juldagsmorgonen är det julklappsöppning!

Skottsk barnlunch innebär små korvar, pizza, korvkött inbakat i smördeg (jag älskar det, mycket godare än det låter!), chips och kladdkaka! Även vi föräldrar och far- och morföräldrar gillade det!
Hula hoops funkar bra som ringar!

Tomten och alla barnen. Inget av barnen tittade emot min kamera, thank you children.

Nu på eftermiddagen har jag och Gustav kört nästsista julklappsracet i stan, älskar julhandlandet, hur mysigt som helst! Blir en sväng till med svågern imorgon.
Nu behöver jag en god kaffe och sen ska jag påbörja någon typ av middag.

2 kommentarer:

Petchie75 sa...

Mums, sausage rolls är goda! Min bror gör jättegoda vegetariska sådana - han lämnade receptet här förra julen, kanske något jag borde testa att göra till oss den här julen!?
Trevlig helg!
Kram

Anonym sa...

Jätte söta kort !!! /Hanna