tisdag, december 02, 2008

Godnattsaga och TACK PETRA!

Kvällens läsning, Gustav älskar sina sagor på kvällen. Jobbar mycket med att införa sängläsning för familjerna på jobbet vilket går lite halvtrögt men jag ger inte upp! Somna ensamma framför TV´n är inget små barn ska göra.

TACK PETRA för en jättefin tröja till Gustav och för massor av godis till mig (bara mig väl..?)! Helt underbart att få äta filidutter, mormors löständer och punshpraliner igen, jippi!

Och Petra, brev med presenter till dina gullisar postas i helgen! KRAM.

8 kommentarer:

✿Ewa sa...

Villka fina bilder på er sötnos :).

Böcker är så roligt för stora och små! På den förskola som jag arbetar på gör vi just nu under en längre period extra mycket med fokus på språket och då ingår bla. ännu mer läsning av böcker än vanligt. På föräldrarmötet som vi hade i höstas så berättade vi om detta för föräldrarna.

Sen avslutade jag med att berätta en saga för föräldrarna så som vi läser för barnen. Det blev precis samma stämning i rummet som när man läser för barnen.Magiskt!Och då pratar jag om en bok för 2-3 åringar :).
Det blev efteråt ännu mer frågor runt läsandet. Och efteråt har jag fått respons på att några föräldrar numera läser böcker för barnen på ett helt annat sätt än tidigare. Med inlevelse!

Jag förstår att du arbetar med en helt annan grupp av föräldrar än jag, men trots detta så läser många vuxna, oavsett bakgund gonattsagan monotont och av plikt. Inte som ett äventyr...ja du förstår hur jag menar.. Och det handlar väl om okunskap, man vet inte att man kan göra det så att det blir roligt för både barnet och en själv.

men ojdå så långt det här blev :).
Ha en härlig dag! Här regnar det förfullt, ser inte precis ut som om det snart är jul.
Kram

Anonym sa...

FY 17 vad snygg han blev din son. Fast det förstod jag väl direkt. Du kan nog vänta dig små presenter till han mer. Godiset var enbart till dig (om M vill smaka så varsegod)

Annika sa...

VILKEN fin julkalender i inlägget nedan! WOW!!
Och jag håller med: bra att läsa för barnen innan dom somnar. Det gjorde alltid vi när K var yngre.
Kramis!

Anonym sa...

Härligt att se att det är svenska böcker ni läser, det är viktigt att Gustav inte glömmer svenskan.
What are you doing, mormor säger han när jag ringer upp... ha ha

Anonym sa...

superfin tröja på lika fint barn.kramkram

Anonym sa...

Hej! vilken fin bild på Gustav i den fina tröjan. Får man fråga dig Petra vart du köpte den. Jag är ju helt kär i färgen röd, skulle gärna vilja köpa en till min stora pojke. Det va jättekul att prata med dig Emma. Hoppas att det gick bra att lägga Gustav efter. kände mig lite dum efteråt att vi pratat så läneg , men det är så intressant och roligt att prata med någon som har samma värderingar,gällande viktiga saker.
Nu ska jag gå vidare och tokstäda då jag äntligen har fått Anthony att somna och det är inte BARA för att min mamma och syster kommer imorgon UTAN det behövs VERKLIGEN städas. Det är ingen prioritetsyssla nuförtiden ha ha ha..........kram och ha en underbar helg!

Anonym sa...

Hej! vilken fin bild på Gustav i den fina tröjan. Får man fråga dig Petra vart du köpte den. Jag är ju helt kär i färgen röd, skulle gärna vilja köpa en till min stora pojke. Det va jättekul att prata med dig Emma. Hoppas att det gick bra att lägga Gustav efter. kände mig lite dum efteråt att vi pratat så läneg , men det är så intressant och roligt att prata med någon som har samma värderingar,gällande viktiga saker.
Nu ska jag gå vidare och tokstäda då jag äntligen har fått Anthony att somna och det är inte BARA för att min mamma och syster kommer imorgon UTAN det behövs VERKLIGEN städas. Det är ingen prioritetsyssla nuförtiden ha ha ha..........kram och ha en underbar helg!

Anonym sa...

Satja: tröjan är köpt på Lindex.