torsdag, december 04, 2008

När julen kom på riktigt!

Oj, inbrott i chokladkalendern! Men nejnej, "not me", sa Gustav.

Vår lilla julgran är klädd och Gustav var såklart en jätteduktig hjälpreda.


Har försökt ordna lite julmys i köket men när Gustav ser tända ljus skriiiiker han "HAPPY BIRTHDAY" och blåser ut dom.

Innan barnet kom till köket och ljusen släcktes ut.
Jag är nåt så vansinnigt trött denna veckan och känner mest av allt bara för att sova. Imorgon blir det ledighetsmys med Gustav - precis vad jag känner för! Idag har jag handlat massor av julklappar och det mysiga julklappsshoppandet är snart över... Hoppas ni också har det hela under kontroll.

15 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Oh dear, somebody is causing confusion and delay as Sir Topham Hatt would express the incident with the theft...

egoistiska egon sa...

Haha!

Emmama sa...

Karlavagnen: Sannerligen oh dear! :)

Egon: Och vad skrattar du åt? ;) DIN TV ELLER? ;)

Anonym sa...

Fräckt av "någon" o bryta sej in hos Er o äta upp barnets chokladkalender!!!!! Hmmmmm....
Annelie

Saltistjejen sa...

Men o å gulligt och roligt att Gustav blåser ut ljusen! haha! :-)
Du vi har samma bord och stolarsom ni har i köket!!! Exakt. OM det är Ikea förstås...
Fnt att ni har julat lite. Vi har inte alls julat än. Men lite sugen är jag ändå på en gran. Vi ska ju inte fira jul här, men det vore mysigt at ha en. Det kommer ju folk som ska bo här i jul och kanske skulle de uppskatta lite juldekorationer och en gran? Fast jag är rdd att Lipton kommer välta granen på en gång...
Vi får se.
Kram!

Anonym sa...

Vad är det ni har brevid julgranen?

Mysigt med lite julpynt. Ja, tiden springer iväg så mkt att man nog kunde ta in en gran så småningom..

Annika sa...

Klart det är svårt att avstå från chokladen ;-)
Om jag haft en chokladkalender som liten hade jag garanterat brutit mig in i alla luckor, haha!
Visst är det mysigt med allt pynt nu, men det kan bli lätt stressande också :-/
Kram!

Unknown sa...

Happy Birthday, hahaha!

Anonym sa...

Nää, inget är under kontroll!! har nytt jobb o känner mig helt ur fas! Men det kommer nog att bli bra tiilslut, det gör det ju alltid. Snart ses vi och hur kul ska inte det bli!!!!!!!!!!!!!!

Emmama sa...

Annelie: Jag vet, man blir ju orolig, vad kan ha haaaant? ;) KRAM.

Saltistjejen: Saklart IKEA, ar man fran Almhult sa ar man.. ;) Vi aker ocksa hem over jul men vill ha lite jul hemma ocksa, darav allt pyntande! :) Hoppas Lipton haller sig i skinnet! :) KRAM.

Sussie: Det ar ju en oppen spis.. eller vad det nu heter nar den ar stangd.. ;) KRAM.

Annika: Jamen varfor har inte vi ocksa kalendrar?? :) KRAM.

Anna: Den du! ;) KRAM.

Pernilla: Borja pynta, vill se en pyntad lagenhet nar jag kommer snart! :) SA HIMLA KUL! KRAM.

Anonym sa...

Hihi, vad kul att han blåser ut ljusen;D Har ni nån anonym inneboende som käkar upp pojkens choklad?;)

Emmama sa...

Lala: Du det verkar inte battre! :D

Anonym sa...

Givetvis är det happy birthday året runt=) Chokladtjuvar existerar här i Linköping med

Anonym sa...

Haha tjuuuuvar hos er lr ? :) Vad fint ni har det av det man ser, ser jätte mysigt ut !! /hanna

Anonym sa...

Vad rolig Gustav är ha ha :)