lördag, november 14, 2009

Jäla fint fan, säger man så?

Fina nygifta.

Fina gammelgifta.
Det var heeeelt fantastiskt att få finbesök en långhelg! Mamma, pappa, Sara och svåger Martin kom på besök. Gustav gick på speed och det gjorde väl jag med, så roligt! Det blev massor av babblande, shopping, god mat och så mycket sverigepresenter att jag nästan skämdes. Inte bara nästan skämdes jag av att lite TITT SOM JÄVLA TÄTT bli påmind om att man inte säger "vad ska vi ha FÖR lunch", att ticka boxarna" och sånt. Men jag gillar min svengelska. Och jag hoppas min svåger kommer gilla att bli utan julklapp. Man måste markeeeeera.

Efter fotbollsspelande i Duthie Park...
Efter goood italiensk mat.



Kom snart igen!

15 kommentarer:

Amy sa...

Alltid lika kul att träffa familjen som man inte träffar så ofta i vanliga fall. =)
Vad fick du för presenter? ;)

It´s all about me sa...

Vilket underbart besök! Roligt med foton oxå:) Du, din mamma och syster är så grymt lika!

G har ju en härlig pussmun på sista fotot oxå, vilken pose! :)

KARLAVAGNEN sa...

Äsch! Man ska sprida ljus, värme och kärlek (alltså inte bojkotta släkten eller bränna ner skolor). Var nu snäll mot svågern och lägg bordet på julafton. Det brukar jag fråga om jag ska göra och min mor virrar bara på huvudet! Hon konfirmerar bara att jag är nötter. Gött att du är tillbaka! Å din far tänker jag ofta på eftersom Madrid är synnerligen Mini Morris tätt! :-) DET tycker jag är lite besynnerligt eftersom jag inte ens känner karln. Men du ser att din blogg gör intryck!

anna of sweden sa...

Du är tillbaka i bloggosfären! Tjoho!

Eva Henriksson sa...

Å så fina kort. Jag känner verkligen lyckan mellan er. Närheten och Glädjen. Tänk att Småland kan komma till Aberdeen några dagar.
Kraam

Sussie sa...

Ni verkar ha haft det kul. :)
Vet du... din svåger liknar din far rätt så mycket. :)

Cecilia/svengland sa...

Länge leve svengelskan! Jag är precis likadan.....

Susanna sa...

Und-er-bart med finbesök! :)

Kram!

Emmama sa...

Amy: Jaaa! Fick godis, tidningar, favvismat, ansjovis till julens jansson, pepparkaksdeg och massa mer, ska visa sen! :) Kram!

Itsallaboutme: Ja ju äldre vi blir, ju mer lika blir vi nog faktiskt.. :) Flera säger samma. Han gör sin sad face-min på sista bilden.. :) Kram!

Karlavagnen: Hörru, bara för att det inte var en smiley efter så betyder det inte att det inte var ett skämt. Klart han ska få en julklapp. En påse bajs. OBS SKÄMT :) :D ;) Ok? Härligt att min pappa är i dina tankar, bloggsfären är så cool! :) Kram!

Anna: Tjoho, ja faktiskt! :) Kram!

Eva: Tack! Ja det var så härligt! De kommer några ggr varje år och det är lyx! Kram!

Sussie: HAHA, tycker du? Ja, kanske lite? Undrar vad det blir för barn av detta, haha... Kram!

Cecilia: Yes, long live svengelskan! Kram!

Susanna: Jippi, jippi, jey jey! Kram!

Marianne sa...

Å vilket fint besök du har haft! Ni åker väl hem till jul så ni får träffa dem igen?

Kram!

Emmama sa...

Marianne: VERKLIGEN! :) Jag jobbar juldagen men åker hemåt den 28:e istället, jippi! Kram!

heffamamman sa...

Äntligen är det liv i luckan på Emmamabloggen igen! Vad härligt om ni har haft Sverigebesök. Ni verkar vara en himla go familj. :)

Men du... Glühwein kan man ju inte jämföra med glögg. Nåja, min man drack gärna den sorten i Holland och Tyskland. Medan hans mera kräsna fru rynkade aningen på näsan ovanför sin rykande mugg. ;-) Men håll gärna ögonen öppna! Kram

Emmama sa...

Heffamamman: Ja nu kör jag så det ryker igen! :) Ja det är en härlig familj jag har, där har jag haft tur i livet! :)

Åh, jag trodde det var samma sak.? Men jag ska försöka komma till IKEA om några veckor och där hoppas jag det finns glögg och julmust! :) Kram!

Anna, Fair and True sa...

Härligt med besök! Och särskilt av familjen! Vad blev det för presenter då?

Emmama sa...

Anna: Ska visa alla presenter snarast! :) Massa god mat, godis och filmer bla! :)