måndag, juli 07, 2008

Austine Ehigiator 1980-2008

Jag har tidigare skrivit om alla våra middagsbjudningar med Austine, vår bästa vän här i Aberdeen. Austine bodde tillfälligt (ett år) på gatan brevid våran när han pluggade med Mwaniki och för tre veckor sedan flyttade han hem till familjen i London. Mwaniki och Austine startade ett företag tillsammans alldeles nyss, alla papper blev klara och de var i slutfasen av att få sin första order.

Imorse dog vår finaste vän och livet blir så mycket tråkigare utan honom. För oss, för alla andra vänner, för hans fru och för de tre små barnen som kände honom som "daddy".

14 kommentarer:

Anonym sa...

Usch Emma detta är så fruktansvärt tråkigt och mina tankar finns verkligen hos er,och hans fina familj.
Massa kramar.

Anonym sa...

Kan bara instämma. Gud vad jobbigt för alla nära och kära som förlorat en sådan fin människa som han verkar vara.Kan bara säga det samma, mina tankar går till er och hans familj. kram

Anonym sa...

Ja fy...jag instämmer med föregående talare, även om jag inte kände honom så e det ändå fruktansvärt. Han ser så snäll ut. Många kramar t er o hans familj.
Kram A-L

Anonym sa...

Emma - jag beklagar verkligen! Mina tankar till er och hans familj och till honom själv!
Kram till er!
Ulrika

egoistiska egon sa...

åh vad hemskt. jag beklagar!

Cecilia sa...

Fy så jag ryser! jag beklagar sorgen Emma. jag tänker på hans familj, på er, som säkert betydde så mycket för honom. Och han betydde ju mycket för er oxå. Hur gick han bort?

Anonym sa...

Jäkla orättvisa värld. Kramar.

Hd

Anonym sa...

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och något oväntat sker.
Världen förändrar sig varje dag,
men ibland blir den aldrig densamma mer

- ALF HENRIKSSON -

Två gånger hade vi förmånen att träffa Austine, han var en sådan människa som man efter några minuter upplevde som man var bekant med sedan lång tid tillbaka. Vi kommer att sakna honom och Alf Henrikssons vackra dikt beskriver våra känslor just nu. Varma tankar till både hans familj och till Emma och Mwaniki.

Anonym sa...

Den dikten är fin,den står skrivet på Carros gravsten:(huuuua!

It´s all about me sa...

fy vad hemskt! Var tvungen att läsa inlägget vå gånger innan jag ens fattade, det var liksom så oväntat. Vilken enorm sorg ni alla måste känna. Jag beklagar sorgen.

Anonym sa...

Jag beklagar.. det är så hemskt o onödigt då unga människor dör. Vad hände?

Lala Bing sa...

Ursch:( Jag beklagar! Vad sorgligt! Han var så UNG:( SNYFT! Tänker på er!

Anonym sa...

Jag beklagar verkligen, livet är inte rättvist.
Det är en otroligt vacker dikt av Alf Henriksson, den använde vi i min mammas dödsannons.
Kram till er alla.

Anonym sa...

Åh. Vad tragiskt! Sänder tankar till honom och alla hans sörjande. Han ser så god ut, det lyser godhet i hans blick.