onsdag, juli 02, 2008

Urringning eller inte, äntligen en kommentar från mig! ;)

Detta är en kvinnofråga och hds åsikter är superintressanta och viktiga och jag uppmuntrar till mer av dina tankar!! Du har inte gjort denna diskussion till något otrevligt alls!! MYCKET förenklat kan jag först av allt säga att jag varken vill se kvinnobröst, mansbringor, snoppar eller rumpor i för låga jeans någonstans men så är jag säkert gammalmodig vad gäller sånt. Är det inte extremt varmt har man kläder på sig.

Varför många kvinnor visar mycket hud har djupgående anledningar precis som hd skriver och jag tror att detta påverkar hur vi kvinnor som grupp ses på. Trots att jag ser anledningen till det avklädda kan det ändå göra mig arg och ledsen eftersom jag känner att det missgynnar oss kvinnor och mig som individ, är hd med? Det gör mig också ledsen att detta fenomen bara blir värre och värre i en värld där många andra kvinnofrågor går emot en lösning. För mig är det en del av männens förtryck av kvinnor att vi (av egen vilja tror vi dessutom) klär av oss så pass mycket som vi gör och jag tror att vi kvinnor som grupp skulle gynnas av att kämpa emot också denna delen av männens förtryck.

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp, nu är vi på samma bana! Diskuterar gärna och mycket;-)

Kram,

hd