lördag, juli 19, 2008

Underbara andra dagen!

Putte var i Blåbärsskogen med mormor och morfar när jag var på Loppis med Annelie och fyndade superfina assietter som jag måste visa nån dag. De var så färgglada och fina att jag varit extra glad hela dagen. :)
Linda och Markus har varit här och hälsat på hela dagen, fantastiskt roligt!! Blev lunch på Sorello, alltid viktigt när man är i Älmhult. Glöm ej namnet, S O R E L L O.
Gustav fick sin älsklingslunch, korv på IKEA. Han sov när vi var på Sorello så de vuxna åt i lugn och ro. Att barnet sover är enda möjligheten att få lugn och ro.
Åkte sen till Såganäs där det fanns vilda körsbär.
"Muu"-na fick extra gräs att äta. Sen försökte en ko-kvinna ge sig på en ko-man bakifrån, det var lite överraskande kan man väl säga. Detta finns inte på bild eftersom vi blev helt chockade.
Vid Såganäs och Helge Å är det vackert som nästan ingen annanstans! Här var vi alltid på sommarläger med fritids på sommarloven när jag var liten. Varje dag bussades vi ut hit där vi badade, lekte, åkte kanot, lagade mat över öppen eld och besökte 4H-gården.
Kalla tår, Gustav med fina Linda.
Den kritvita massajen badar fötterna. Den kritvita massajen bor där solen sällan skiner.
Linda är en modig och kyl-orädd kvinna.
Gustav och Linda myser på bryggan efter bad och fotdopp! Nu ikväll blev det middag hemma med mamma och pappa och efter massiva mängder ostkaka ligger vi pall i soffan och njuter av regnsmatter och bra TV. Hoppas det kommer nån bra film sen...
Imorgon kommer Sara och Martin, jippi!
Vad har ni andra hittat på?

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag tror ingen kan ha det bättre än ni där!

citronlime sa...

Men åh...vi som var i Älmhult IDAG!!! På ikea!!! Tänkte på dig...hade varit härligt med en kopp kaffe och prat :)

Anonym sa...

Vad mysigt ni har haft det...jag njuter av att se dessa bilder.
Jag har varit på kalas hos min väninna som fyllde år igår.
Annars har jag inte gjort nåt e ju barnledig t ikväll nu hhehee.
Du måste hälsa Sara O Martin från mig.
Hoppas vi kan höras snart?
Kram A-L

Anonym sa...

Vilka mysiga sommarbilder. :) Jag blev så sugen på att åka till stranden men vi har mulet idag....