söndag, maj 30, 2010

Lekpark för vuxna!

Vi var i vår fina lekpark vid "the boat houses" igår. Med Gustavs kompis M och hans mamma - min kompis M. M&M som vi kallar dom. :) Vad vi inte visste var att det nu blivit en lekpark också för vuxna - en del av parken har gjorts om till ett utomhusgym för vuxna!

Det fanns diverse redskap...

Trampmaskinen nedan blev en favvis! Så och maskinen ovan, som man ska använda så som barnen visar.
Tänk vilken bra grej! Perfekt styrketräning efter en joggingrunda längs vattnet!


Fågelmatning står alltid på schemat här nere... Och när maten är slut öppnar svanarna sina arga munnar med jättearga tungor i mitten. De skriker rah rah rah och kommer svassande mot barnen tills nån modig vuxen ropar åt dom att det är ENOUGH.

Lika mycket som det var uppehåll igår har det ÖSREGNAT idag. Men eftermiddagen blev fin och nu ska jag snart ta cykeln till ett extra nattpass på extrajobbet. Jag har hittat en genväg så jag helt kan undvika parken! Visst är det ironiskt att hitta en genväg NU, på en väg jag cyklat massor av gånger under nästan tre års tid... 1 månad innan stället stänger och jag inte kommer ha anledning av cykla dit mer. Men, bättre sent än aldrig!

3 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Sådana där finns det många av i Kina också! Bra idé!

Marianne sa...

Det börjar sprida sig med sådana där redskap, vi hade det längs strandpromenaden i Istanbul också. Det är nog bra.

Härlig dag ni har haft!

Kram!

Emmama sa...

Anna: Ja visst är det underbart! :) Kram!

Marianne: Åh, där också! :) Kram!