söndag, maj 02, 2010

Mår inte alls som jag förtjänar


Efter en rolig kväll ute mådde jag imorse enligt ett svenskt litet talesätt "som jag förtjänar".

Men nu tycker jag vi backar bandet lite. Går igenom gårdagskvällen. Jag åt en god middag med goda vänner, dansade i timmar, blev uppräägad av en mycket ung och stilig universitetsstudent ("Iamnotaverygooddancer, soletssitdownandtalkinstead" aka Stewart" - stackarn vilket slöseri med pengar att köpa drinkar till en lyckligt gängad halvgammal småbarnsmamma.

Jag förtjänar ju att må hur bra som helst. Istället vaknade jag med seriös huvudvärk och med flera olikfärgade inträdesarmband runt armlederna och glada smiley-stämplar på händerna. Var vi verkligen på så många olika ställen? Uppenbarligen.
Roligt? Sannerligen.
Stilfullt? Ja. I allafall emellanåt.

Inga kommentarer: