onsdag, december 09, 2009

Bästa spelet just nu

Roligast just nu är ju att spela Monster snap! Jag menar - slå det! Alla spelare har varsin hög med kort och lägger ett kort i taget. När det ligger likadana kort överst i båda högarna får den som först skriker "SNAP" alla korten i båda högarna. Den som till slut har alla kort har vunnit. Jag vetisjutton om jag sett detta spelet hemma men här är det superpoppis och finns med alla möjliga motiv.

Idag spelade vi i över en timme. Jag ÄLSKAR att spela spel. Och jag är en god moder som spelar med min son. TILL SKILLNAD TILL VISSA JAG KÄNNER SOM ALDRIG SPELADE MED SINA BARN, HRM HRM. Era namn börjar med E och I och slutar med va och ngemar. Men ni gjorde en massa annat som var himla bra. Annars hade ju inte Sara och jag blivit så här HIMLA BRA.

Nu behöver den här simpla socialarbetaren sova för tidigt imorgon ska hon infinna sig i sherrif´s court och i tjänstens namn försöka försvara det oförsvarbara.

8 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å jag är också spelfantast!!! Ser verkligen fram emot att E kommer bli äldre så man kan spela sple med henne!!!!!!!
Kram!

satja sa...

Jag gillar också att spela spel. Min mamma har lärt Kevin att spela med en helt vanlig kortlek, då hon tycker att det är kul att spela kort. Dem brukar spela gammal gris och det tycker Kevin är jättekul. Jag har inte sett spelet här, men det kanske finns.
Ha en bra dag...kramiz

pim sa...

det spelet har jag spelat med vanliga spelkort fast det heter nåt annat då...länge sen

KARLAVAGNEN sa...

JAG VISSTE DET! Jag skulle varit med i er julklappsutbytande...

Marianne sa...

Spelade mycket spel förr, men det har inte blivit så mycket på sista tiden. Kanske ska börja igen.

Kram!

Anna, Fair and True sa...

Vi var fyra vuxna som spelade Uno i tre timmar i lördags - superkul!

Pappa sa...

Som utpekad känner jag mig tvingad till att försvara mig, som jag kommer ihåg min barns uppväxt var det ett evigt spelande, de flesta gånger fick jag hålla igen för att inte knäcka barnens självförtroende åtminstone till barnen var 4 år, sedan tröttnade både jag och barnen på att jag inte kunde göra mitt bästa.
Detta är min bild av verkligheten!

Emmama sa...

Saltis: Tycker det är så kul att spela! Alla åldrar har sin charm men allt pratande man kan göra nu är så mysigt! Kram!

Satja: Grisspelet låter spännande, det hoppas jag Kevin kan lära mig nån gång! :) Kram!

Pim: Kul, eller hur? :)

Karlavagnen: Man lär sig av sina misstag, som jag brukar säga.. :D

Marianne: Vi kan träffas och spela nån gång! :) Kram!

Anna: Åh, då skulle jag varit med! :)

Pappa: Mycket visste jag men inte att du kunde BLÅLJUGA så!! :D