tisdag, december 01, 2009

Jag ska diiiiiiit!!


IKEA finns inte i Aberdeen och det är såklart katastrofalt. Det är typ fanimig tom dåligt. Det är nästan skäl nog att inte bo här. MEN, och det är ett stort men, jag ska till Edinburgh på en workshop denna veckan. Åker dit på torsdag eftermiddag. Och ska alltså till IKEA på torsdag kväll. Räkmacka, skumtomtar, lackbord, varmkorv, servetter - here I come. Att tänka på det ger ett sånt lyckorus bara en älmhultsflicka kan känna. Jag tänker på det hela tiden. Min chef är så involverad att hon lagt upp en plan för detta besök. Hon ska köra mig dit och vinka av mig när jag går in Sweden land.

Hurrrrraa!

Nu ska jag plocka upp tvåhundra bilar, duplo, plastdjur och blandat pyssel från golvet och sen sova så länge som möjligt... Hoppas ni alla haft sköna tisdagar.


Kram!

15 kommentarer:

K-L sa...

Jag var på Ikea för en dryg vecka sedan, i Malaga, och det är nästan löjligt vad patriotisk man blir så fort man skymtar det där blågula paradiset :) Och detta trots att jag är en värmländsk gotlänning.

Det här med julklappsbytet missade jag helt på grund av en massa sjuka barn som råkar bo här hemma hos mig, synd.

Ha en härlig trip till IKEA!!

Petchie75 sa...

Såååå avis!!Tur att vi ska till Spanien om 23 dagar och svåger Nr 2 redan har inhandlat svenska julgodsaker på Ikea som väntar på mig när vi landar på julaftonsmorgon i Spanien! I mellandagarna ska vi naturligtvis själva sticka till Ikea i Zaragoza - inte ett Europabesök utan Ikea!!
Kram!

anna of sweden sa...

Åh, vilken lycka! Hoppas nu att skumtomtarnta inte är slut! Det kan finnas fler sådan som jag där ute ... som bara sluuuukar skumtomtar. :D

satja sa...

Åh lycka till!!!Du är ju i princip uppväxt där eller vad är det din kära man (ja jag skriver man för så säger man i Kenya) brukar säga!

satja sa...

Åh lycka till! Du är ju i princip uppväxt där eller vad är det din kära man(ja, jag skriver man för så säger dem i Kenya) brukar säga! Nu väntar jag bara på att jag ska bli färdig med att fixa ett julkort på barnen så kommer det snart en paket på posten. Det är inte det lättaset att fånga två barn på ett kort....ha ha ha

Eva Henriksson sa...

Så underbart för dig att det artar sig ett tillfälle nu att känna lite Älmhultskänslor.
Måtte de ha tagit hem miljoner skumtomtar (men skottarna vill väl inte ha dom??).
Själv avskyr jag
folkmassor köer trängsel och jäktkänsla...HUA
Så jag stannar hemma mestadels i december för nu har allt redan börjat. Det lyser och glittrar ok! men så detta skynda skynda....nej

Kanske är det åldern? 66? Kram!

satja sa...

Oj, vad många gånger det blev! Ledsen...

Vicky sa...

Ladda upp ordentligt när du har chansen!

Jag hörde att Aladdinaskarna var slut på IKEA här, men jag hoppas de hinner få in nya innan jag kan åka dit nästa gång :)

Marianne sa...

Hi,hi, vad härligt du beskriver känslan av att kunna besöka IKEA. Jag ska tänka på dig nästa gång jag går in där. Typ i morgon tror jag det blir en tur till stan (Linköping)
/Kram

Anna, Fair and True sa...

Skumtomtar är väl inte så goda?! Men nu kanske jag förolämpar någon haha ;)

Livet på Citronodlingen sa...

Fy vad orättvist. Jag vill också gå på ikea :oP

Jemayá sa...

kan förstå din glädje som svenska utomlands, men jag är också glad över att Ikea ska komma till Vasa - 70 km från var jag bor :) :). Ha det jättebra!kram!

underytanjag sa...

Vad roligt! En annan bor typ fem minuter från ajjkia.. men jag är aldrig där.. har väl som utvandrad norrlänning inte riktigt vant mig än.. Lite som med McD. En medfödd aversion. MEN när jag väl komemr dit.. så har jag svårt att hålla fingrar och budget i styr, smygshoppar och skyndar mig att kasta alla emballage som påminner om ursprunget.. :)

Wee Mary sa...

Hej Emma!
Jag förstår hur underbart det är att få åka till IKEA!!
Lika fantastiskt är det att åka tillbaka till Skottland :D
Imorgon bär det av, tjohoo!!

/Kram,
Marie

Nejka sa...

Där har jag också varit :) X antal gånger! Bodde 2 år i Edinburgh och det brukade bli turer dit då Sverige abstinensen blev för stor...

Minns jag hade en diskussion med ett oförståeligt butiksbiträde på matavdelningen då jag frågade varför de inte har messmör i hyllan!! Jag undrade om det skulle kunna ordnas och efter mkt om och men så knölade de ner den jobbiga kundens telfonnummer på en lapp (som nog hamnade i soptunnan minuten senare)och ringde aldrig åter igen ;)

haha, försöka går ju alltid! Tror de ska ha julmust på hyllan iallafall! Å har du tur så är inte alla damsugare (punchrullar) uppätna då du kommer då de är väldigt populära hos skottarna ;)

Synd bara att IKEA inte är lika nära här i Leeds, men jag ska iallafall hem till jul och bunkra! Kul blogg du har förresten -hög igenkänningsfaktor ibland :)

&Sorry, denna kommentar blev visst en roman..

Enjoy ur stay!