tisdag, december 22, 2009

Om att ha högkonjunktur över julen

Mitt jobb har ju inte möjlighet att ha julstängt. Vi brukar trösta oss med att säga att vi är för viktiga för att ha julledigt. Idag börjar jag mitt första av tre 24-timmarspass denna veckan. Nästa är mellan juldagen och annandagen och det sista avslutas måndag lunch, bara en timme innan vi tar taxin till flygplatsen och lyfter mot Köpenhamn. Om nu snön avtar. Våra vänners plan till London blev inställt nu imorse på grund av massor av fantastiskt fin snö. Men ställs också vårt plan in kommer jag inte se nåt fint i snön. Alls!

Men, nu ut i all snön för dagislämning och lite (nja, ganska många timmar...) jobb och sen hem imorgon och göra massor av julmat, slå in sista paketen och dricka glögg. Bästa tiden på året är här!

6 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Låter tufft, men det är ju ett viktigt arbete! Mycket viktigt!
Keep up the good work och cykla inte genom parken (jaaa, detta tjöööt om den där parken). Fast har ni mycket snö så kanske t om en smålänning låter cykeln stå?

Livet på Citronodlingen sa...

Hoppas snön ligger kvar (den hinner dom ju skyffla bort) och att det inte kommer mera (bara lite i så fall) så ordnar det sig med flyget :o)

Vicky sa...

Tufft att jobba så mycket i jultider, men då får du njuta desto mer av ledigheten i Sverige sen.

Jag är också lite orolig för all snö. Vi flyger på lördag och har en timmes marginal på Kastrup innan tåget går... Inte en chans att det ska funka!

Marianne sa...

Jag kan tänka mig att barn som mår dåligt får det ännu värre under julen. Så det är tur att ni finns och kan skingra de värsta mörkerdimmorna för dem!

KRAMAR till dig och dina kollegor!

Eva Henriksson sa...

Fantastiskt jobb du har- så viktigt!
Ja Gustav mår ju bra och har två föräldrar så inte behöver du ha dåligt samvete.Men jag förstår att det är tunga arbetspass när du inte kan tänka på något annat än barnen du arbetar med.
Måtte du hinna till planet och få en underbar tid hemma med de dina.
Det är du verkligen värd. Kram och Gott Nytt År!

Emmama sa...

Karlavagen: Jag går till mitt vanliga jobb för det ligger så nära. KAN INTE cykla nu för himla verkstaden har laft beslag på den. Cykeln skulle varit klar den 30:e november men den är där ännu. Jäkla pajasverkstad! Kram!

Helena: Vill att svenska snön ligger kvar och att ingen mer kommer här så vi riskerar att se vårt plan inställt.. :) Kram!

Vicky: Hoppas verkligen resan gick bra! Det ska bli såååå skönt med två veckors semester i Sverige, ser verkligen fram emot det!! Kram!

Marianne: Sant! Julen är inte alltid så himla rolig för alla.. det ska man tänka på.. Kram!

Eva: Dina hälsningarn lyfter alltid mig - TACK!!! Kram!