söndag, januari 27, 2008

Cykeltur!

Hade en sån jäkelens tur idag, det var nästan löjligt. För imorgon var tanken att gå till stan och köpa en trehjuling till GGs födelsedag. På vägen hem från söndagsskolan möter jag en liten familj ute på promenad med just en sån jag ville köpa, en färgglad inte monsteraktig med högt handtag att nu i början hålla i och skjuta på med. Frågar vart dom har köpt sen och säger att jag är ute efter en likadan varpå dom säger "du kan FÅ den, vi ska åka och köpa en ny cykel till vår dotter idag. Hon börjar bli för stor för denna och vi har haft dåligt samvete för att vi ska slänga denna som är så fin - och vi har ingen plats hemma och orkar inte med jobbet att sälja den". HURRA, nu har GG värsta fina cykeln som har snart ska ut och cykla på med sin daddy DJ. Jag ska göra chili con carne under tiden och malla mig för att jag skrivit en jättefin jobbansökan nu när GG sovit. Här söks de flesta jobb som på den gamla goda tiden, med ansökshandlingar som fylls i FÖR HAND Inget mer latjobb att skicka in sitt CV med personligt brev precis. Det tar en jäkelens massa tid och känns kanske lite skummis men men.. ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det där med cyklen kallar jag redig bonnatur!!
vad bra!
Kram A-L

Anonym sa...

Vilken lyckodag med cykeln. Bra att saker kan återvinnas och få nytt liv hos någon annan. JIPPIE. Kom hem från England igår och saknar det redan. Lucky you :)

Anonym sa...

Vilken tur du hade med cykeln..

Men ansökningar skrivna för hand.. jag undrar vad de hade sagt här om en sån. :-D