tisdag, januari 15, 2008

Middagstips efterlyses!!




Alla ni som stressar med jobb, barn, handling och dagis. Slår det er också nånstans mellan dagis och hemmet att fan, vad ska vi äta? Jag vill ha massa vardagsmatstips! Eftersom jag är husmor (ni är många som kallar mig detta, stå upp och vittna) kommer nu vad jag lagat senaste dagarna som tips till er!!

+ Extremt goda varma pizzamackor!
+ Grönsakssoppa (barnet åt oss nästan ur huset)!
+ Linsgryta med ris (återigen en barnfavorit, tur att man gillar att byta blöjor)!

Imorgon: pasta med tomat- och tonfisksås med majs och äpple, kompis Saras recept!

Hej och hå från matmoran

3 kommentarer:

Anonym sa...

En god sak är poatismos med brockoli, svamp och morötter i en ungsfast form och in i ugnen. Gärna lite riven ost över. Man kan lägga i kyckling oxå om man vill. Krydda med lite oregano. SUPERGOTT :)

Anonym sa...

Nåt som e gott e ju ugnstekt falukorv m riven ost o senap,ketchup o lite lite skorpmjöl på o pot.mos..
Man kan ju göra mycket på korv...stroganoff o ris t ex
tror att gustav skulle gilla det...hihi
kram A-L

Anonym sa...

Ja, precis där börjar man tänka på mat, haha...
Grytor är alltid bra tycker jag, så kan man värma en dag..
Kött i valfri form, morötter, paprika, lök, söt soya, grönsaksbuljong, tomat och så lite grädde..