onsdag, januari 30, 2008

Diverse efterlysningar!

Nu är jag verkligen inte gravid igen eller vill vara det så ta inte detta som nåt som ska vara en hint om att jag väntar smått (det är så extremt roligt när folk på allvar använder det uttrycket!) men jag har dille på tonfisk så nu vill jag ha tips på goda tonfiskmaträtter, tack!

Inför sverigeresan ska jag beställa en ordentligt samling böcker (på svenska) som ligger och väntar på mig hos mamma och pappa när jag kommer dit! Men vad ska jag köpa? Vad är bäst nu tycker ni? Nytt som gammalt!

Vad vill jag mer efterlysa? Jo, bra bloggar! Jag tycker det är roligt som sjövelen med bloggar igen och vill ha bra lästips ur bloggvärlden! Tipsa gärna om egna bloggar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan bidra med det första! :-) Det är en pastasås som är oehört god. Ta en eller två burkar tonfisk i vatten. Häll av vattnet o fräs den lite lätt i stekpannan, lägg i skivade färska champinjoner (minst 4 st), en skivad paprika av valfri färg (röd blir snyggast ;-)), samt en liten burk majs. Låt det fräsa ett par minuter. Nu till det svåra, jag vet inte om ni har nåt i skottland som motsvarar vår smaksatta creme fraice? Iaf använder vi en burk paprika/chili. Kanske går det bra att smaksätta creme fraice själv, chilisås o paprikapulver?
Hur som helst, i med det o rör runt, om vi har 2 burkar tonfisk (vilket går åt till 4 pers) så brukar vi tillsätta lite extra naturell creme fraice el turkyogurt för att få mer sås. Låt det puttra en stund och servera tillsammans med tagliatelle! MUMS!!