söndag, januari 27, 2008

Jag älskar verkligen söndagar!


Nuförtiden älskar jag verkligen söndagar och det har jag gjort några år, det är en skön och kravlös dag! Ska till kyrkan med GG och han älskar sin söndagsskola och sina kompisar där. :) Sen blir det nog att vi spelar fotboll i trädgården och fikar mellis framför TV´n för man behöver inte alltid sitta vid bordet. Såklart ska rutinen vara att sitta vid bordet men ibland får man skojja till det lite. ;) Tänk att jag vet familjer där ALLT ätande och fikande måste ske vid köksbordet för det "gör barnen" trygga att en viss sak alltid görs på samma sätt. Frågar du mig finns det gränser för det där tugget, ett barn (om det nu inte har autism eller liknande GIVETVIS) måste klara av rutiner OCH små förändringar, så ser nämligen livet ut.

Rutindiskussioner är intressanta tycker jag, några tillägg någon?

Kram och glad söndag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Rutiner är bra MEN inte när man känner att man måste följa de slaviskt, att det påverkar ens dagliga liv. Att man inte kan göra saker för då bryts ens rutiner.
Mellis framför tv:n, absolut varför inte?! Hur många är det inte som äter middag framför tv:n en fredag?! Eller frukost på sängen en söndagsmorgon?! Mysigt ju!