onsdag, januari 16, 2008

Wera, tack och räkefterlysning!

Jädrans vilket gott middagstips Weronica, det ska jag göra på fredag när vi har fiskdag! :) Det finns nämligen en fantastiskt fiskaffär precis brevid kyrkan dit vi går på sångochlek på fredagar så det brukar bli att jag slinker inom och köper fisk och massiva mängder räkor. Räkmackor är ju supersmarro och de ska bestå av lite macka och mycket räka, visst? :)

Har för övrigt en receptefterlysning! När jag var liten brukade min farmor göra en supergod räklåda med ris och nån krämig röra, men jag minns inte vad som var i.. Ni släktingar och andra som ätit nåt liknande - hur gör man!? Jag är totalt desperat efter detta och eftersom mina föräldrar inte minns nåt som hände före 2005 så är dom inte till nån hjälp alls.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla med faster Ing-marie hon brukar göra sån låda..asgod!!!!!

Anonym sa...

Du ville ha nåt gratäng liknande
hmmm....jag har ju gjort mycket kasslergratäng t din farfar o det älskade han med sallad till, fast annars så vet jag inte e kanske för vanligt måste nog tänka lite till.

Anonym sa...

Hej!
nu har jag fått ett annat recept på en kycklinggratäng.

för 4pers
1kg kycklngfilé
1purjolök
6dlovispad vispgrädde
6msk majonäs
1burk mango chutney(mild)
riven ost
lättsaltade chips efter behov.

Stek filén, hacka purjolök o blanda mango chutney.blanda detta t en röra.
bred ovanpå filén vispgrädde o majonäs.
Hälls edn över riven ost.

200gr i ugnen i ca 10-15min.
Häll över chips o sätt in i ugnen några mmin till.
servera m ris o sallad.

Lycka till!!
P.S. Jag har inte gjort denna själv nån gång för jag fick den idag av stödfamiljsmammam.D.S.
KRAM A-L