måndag, juni 29, 2009

Letter to God-en

Vilken HETTA, helt fantastiskt! Njuter så mycket jag bara kan. Hade en skööön helg som jag glömt berätta om. Fina bilder finns på mobilen, måste fixa över dom. Var bjuden på middag i lördags kväll och fick en fantastisk laxsallad med basilika och dijonvinegrätt. Nybakat bröd och smör med havssalt. Vi promenerade till stranden och Gustav kastade stenar i havet. Playdate hos sköna kompisar tidigare på dagen och vi blev bortskämda med muffins med hallon och vit choklad, grillade kycklingklubbor och HETTA. Fantastisk helg!

Jag inser dock det orimliga. Att den högsommar som är nu kommer hålla i sig ända tills vi åker hem i mitten av juli. Men jag vill ändå, som ju är min lilla tradition, sända en liten tanke.

"Hej weathergod, my God you are cool. Yeah.
Jag är en glad brud på 30 jordsnurr som önskar lite sunshine när jag åker till Sverige i juli."


Det finns ingen film men om det funnits en hade det varit hon i filmen som skrivit brevet.

10 kommentarer:

K-L sa...

Jag har också snackat allvar med vädergudarna. Jag har bett dem att låta det fina vädret stanna till mitten av augusti när vi åker tillbaka till platsen där vädergudarna inte behöver blidkas lika mycket. Jag har även informerat dem om att svenskarna verkligen behöver lite fint väder för att inte gå under i allt det grå. Jag hoppas att det funkar. Nu när vi båda pratat snäll med dem, menar jag.

Emmama sa...

K-L: Jamen verkligen, nu måste de ju lyssna. Annars jäklar blir vi inte lätta att tas med! ;)

Kram!

Taina sa...

Ja, ja, ja skriv, be, dansa för vädergudarna! Jag vill ha fint väder i mitten av juli i Sverige jag med!!!

Marianne sa...

Jag kämpar allt jag kan för att konservera lite värme och sol på burk som jag sedan kan skicka i mitten av juli så det blir varmt och skönt i Sverige då också.

I dag VAKNADE jag till 30° och nu halv tio är det redan 35°. Det blir nog varmt i dag ...

Kram!

It´s all about me sa...

Hoppas vädergudarna lyssnar på dig, jag vill också ha kvar detta väder please please!

Mia sa...

Självklart lyssnar vädergudarna på dig! Vi är många som önskar samma sak och hur ska de kunna neka oss allihop värme och sol på semestern, det hade ju varit rent ut sagt elakt! :-) Kram!

Emmama sa...

Taina: Jag ber och ber och ber och hoppas! :) Kram!

Marianne: BRA! :) Och JO, det blev NOG varmt den dagen.. ;) Kram!

Its all about me: Åh vad vi håller tummarna! :) Kram!

Mia: Jamen precis! Och Gud är god! :) Kram!

Anna, Fair and True sa...

Bullen rules!

Emmama sa...

Anna: Men vart tog det vagen??

Anna, Fair and True sa...

Vet inte?? Det har väl inte visats på minst 10 år tror jag. Det var inte samma sak med de nya programledarna efter Martin Timell. Det skulle säkert behövas ett sådant program som tar upp sex, relationer och annat.