fredag, juni 19, 2009

Semestertider...

Det blev en snabb lunch ute idag...

Det är mindre än en månad tills våra tvåochenhalvnästantre veckor i Sverige börjar! Vilken dröm det kommer bli! Här anses jag jättekonstig som tar så mycket av min semester samtidigt för nån "industrisemester" eller "julisemester åt alla" finns inte här. Här tar man några dagar då och då eller möjligen en vecka här och en vecka där. Jag tar hellre lite mer än hälften nu på sommaren och så resten kring jul. Det kommer dock vara myyycket att ta igen när jag kommer tillbaka men jag struntar högaktingsfullt i det, det tar jag när den dagen kommer.
Jag längtar efter:
bad i Såganäs
sockerdricka
göteborgsbästisarna
skog och natur
släktroligheter
systerbröllop
shopping
svensk pizza med pizzasallad
IKEA-besök
mjukglass
massor av grillmat
pappas pannbiffar
mammas pannkakor
kakkalas hos mormor och morfar
ostkaka

Det är så mysigt att läsa om svenskars midsommarplaner, semesterlängtan och om väderpanik i svenska tidningar och på bloggar. Idag saknar jag verkligen en svensk midsommarfest men har lovats jordgubbstårta hos min svenska kompis Katarina på söndag, jippi! :)

Vi har haft sommaravslutning på kyrkans barntimme idag och nu ska jag jobba mitt långa pass. Så kan man faktiskt också fira midsommar.. :)

10 kommentarer:

Amy sa...

Midsommar blir vad man gör den till! =)

Annika sa...

Härlig sommarlista...
Svensk pizza och PIZZASALLAD saknar jag också!! GUD vad gott det ska bli. Borde göra pizzasallad här ngn ggn för svårt är det ju inte.
Här har du en som inte saknar midsommar det allra minsta grand, hehe...helt sant!!
MEN sommarsverige saknar jag...snart bär det av!! Nästa lördag, to be exact!!
Ha en fin helg!!!

Annelie sa...

Glad midsommar från Älmhult!!!

Saltistjejen sa...

HAhaha! Vad lustigt att du också saknar just pizzasalladen!!! Hehe! Det gör vi med!!! :-)
Men vad underbart att ni snart får vara länge i Sverige! Mmmm...
och lång semester existerar ju inte ens här i USA... De flesta HAR inte ens mer än max 2 veckor per år! och det är sällan de ens tar ut dessa eftersom det inte anses "fint".
Hoppas nu att ditt långa pass blir ok.
KRAM!!

Millan sa...

Nej nagra sommarvikarier ar det ju inte tal om nar man gar pa semester... sa nar man kommer tillbaka har man dubbelt sa mycket att gora i nagra veckor. Men... det kan det vara vart! VIlka harliga sommarplaner ni har. Vi aker ocksa snart... 3 veckor kvar.
Hoppas ni haft en trevlig midsommarhelg. Kram

Anna, Fair and True sa...

Vilken härlig lista! Förstår att du ser fram emot det!

Marianne sa...

Jag har ätit svensk pizza i dag på en italiensk sylta. Haha. Men den var så där som svensk pizza är, tunn och god. Fast det där med pizzasallad hade den italienske kocken inte hajat!

OSTKAKA! VAD GOTT!

mamma Eva sa...

Jag längtar efter er.........

frida sa...

Det gör jag oxå..längtar!!KRAM KRAM.

Emmama sa...

Amy: Precis, och det blev himla bra! :)

Annika: Oh, inte många dagar kvar nu innan avresa, mysigt! :) :) Kram!

Annelie: TACK, snart ses vi!

Saltistjejen: Måste vara jobbigt att aldrig få en riktigt brejk..? Eller hur gör du, har du semester?

Millan: Verkar som om vi åker ungefär samtidigt, ska bli SÅ himla mysigt!! :)

Anna: Jaaa, ska bli som en dröm!! :)

Marianne: Åh vilken lyx! Här finns det väldigt goda pizzor på Marks and Spencers av alla ställen.. men nej, ingen sallad till.. :)

Mamma och Frida: Längtar massor nu!! Kram!