lördag, juni 13, 2009

TACK!


TACK alla ni som skrivit halsningar har, ni som skickat fina (och oroliga) sms och langa och tankvarda och snalla mail! TACK! Jag marker att ocksa ni som inte riktigt vet vad som hant anda har lyckats lista ut det och det ar bara bra for jag vill inte ha hemligheter fran schyrron som er men ni forstar sakert ocksa att jag inte vill ha skrivit nagot som kan verka illojalt eller for personligt om nan som inte kan ge sin version. Men om jag ska skriva nat om det sa har det stod jag fatt ocksa harifran varit FANTASTISKT, vilken uppbackning! Dumt bara att situationen gjorde mig sa osaker att jag inte visste var jag kunde fa stodet ifran. Men nu ser jag framat och tanker pa alla dom som hjalpt mig nat oerhort har. Situationen hade varit helt annorlunda utan dom. Det finns manniskor som ar erhort hjalpsamma bara for att det ar det ratta – aven om det satter dom sjalva i en svar sits. Det ar fantastiskt!

Jag hoppas aldrig mer vara sa ledsen att det marks sa tydligt som det gjorde, inte minst for Gustavs skull. Tank att han vaknade en dag forra veckan, tittade pa mig och fragade ”are you gonna be sad again today mummy?”. Far en ordentlig klump i magen av det minnet!

Det finns mycket olyckliga manniskor i varlden och det sorgliga ar att manga hanterar sin egen olycka pa det ynkliga vis att de forsoker dolja den genom att ge sig pa nan annan. Ibland nan som kanske har/haft nagot de sjalva onskar de hade eller nan som provocerar genom att vara och leva pa ett annat satt an de sjalva gor. Ynkligt, som sagt.

Nu ska jag fixa en god kaffe och ata det halva Bountyt som jag sparade forrut. Sen ska jag nog kolla Walk the line och somna sa tidigt som jag bara kan.

KRAM.

18 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Det låter bra att du känner att du är på väg åt rätt håll. Hoppas allt blir bra, och att du snart är lika glad som du önskar igen! KRAM

Emmama sa...

Egon: Tack, det kommer jag snart vara! Inte latt for Gustav att se mig ledsen och Mwaniki har nog ocksa fatt kanna pa hur jobbsituationen paverkat mig.. Jag har haft mer moodswings an han ar van vid.. ;) Kram!

Saltistjejen sa...

Å Emma, jag vet ju inte riktigt vad som hänt, men jag tycker det känns sååå bra att du nu verkar kommit "på fötter" igen. Att det kasnke ahr löstsig, eller att du varje fall käner att du kan gå vidare. Oavsett hur eller varför. Och stöd från vänner och andra runtomkrng är guld värt och jag ör glad att du känner att du fått det!!!
Stor varm kram nu ochhoppas att allt blir ljusare och ljusare framöver!

KARLAVAGNEN sa...

... and no more sad mummy-days okay?!

Emmama sa...

Saltistjejen: Tack! De dar "mandlarna" jag skrev om i forra inlagget har gjort livet jobbigt for mig men nu ar allt framme och uppe pa bordet och de har ogonen pa sig. TACK igen for din fina kommentar!
KRAM!

Karlavagnen: Nej, precis! Inte minst for min lilla gollis skull! :) Kram!

Cecilia/svengland sa...

Hoppas att allt ordnar sig snart igen vad som än har hänt, so mummy will be happy again! :-) Kram!

Jemayá sa...

Jag hade inte läst ditt förra inlägg, men säger KRAM nu i efterskott i stället, hoppas den jobbiga situationen i det långa loppet förde något gott med sig!!

Anonym sa...

Jag vet inte riktigt vad det är frågan om men jag säger KRAM iaf!!

✿Ewa sa...

Stor kram till dig!

Anna, Fair and True sa...

Sänder ytterligare en kram!

It´s all about me sa...

Jag hänger inte med i vad som händer, men skickar en kram och hoppas saker löser sig snarast! KRAM.

Emmama sa...

Cecilia: Tack! :)

Jemaya: Tack! Precis, nu nar det ordnat sig marker jag annu mer hur fantastiska manniskor jag har omkring mig!

Traningslyckan: TACK for det!

Ewa: Detsamma!

Anna: Tack!!

Its all about me: Tack, saker är mycket bättre nu!

Marianne sa...

SKÖÖÖNT att du börjar må bättre och att det verkar ordna upp sig!

STORA JÄTTEKRAMAR!

Emmama sa...

Marianne: Hoppas det är likadant för dig kompis! Massor av kramar!

mamma Eva sa...

Skööööööööönt att du är på banan igen. Längtar tills vi ses. Kram mamma

Kajsa-Lisa sa...

Att andra ska få ställa till det så till den grad för en att till och med familjen blir lidande, fy. Jag hoppas verkligen att allt blir bättre nu. Du får krama sonen lite extra. Barn mår inte dåligt av att man visar sorg bara de vet att man forsäter att vara starka för dem.
Kram

pernilla sa...

Tyvärr är ju mammor också ledsna ibland...
Hoppas det känns bättre nu iallafall!

Emmama sa...

Mamma: LÄNGTAR ÄNNU MER!! Kram!

Kajsa-Lisa: Precis, ledsamt är det! Men nu känns det tack och lov bättre! Kram!

Pernilla: Ja och det får man vara! Men vad som är hemskt är hur vuxna människor beter sig emot varandra ibland, usch! Kram!