söndag, juni 07, 2009

Lite mer om en mandel, en val- och en hassel-...


Läste hos fina M i staden K i landet E idag en sak som fick mig att också vilja skriva en liten hälsning..

Det mesta i mitt huvet kretsar kring den där nöten som jag skrivit om innan. Den är jättenära att knäckas men jag vill och kan inte skriva om det. Och ibland är det bara jobbigt alltihop! Vill inte vara hemlig och krånglig men tror ni förstår att jag måste.

Vill be om ursäkt för att jag just nu inte klarar av fredagstemaskrivande eller att kolla runt bland alla mina favvisar men jag försöker gora små nedkast här och där..

Vill be om ursäkt till alla mina fina människor runtom mig för att jag lägger större fokus på en himla nöt än på att ringa er och få energi, vilket galet "val"!! Jag är lite handlingsförlamad just nu. Sover sjukt långa natter och har fått oerhört stöd från de som vet och som sett. Så, jag klarar mig bra nu! Lite lugn och ro äntligen.

25 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Gumman! Hoppas at du snart återfår lite energi och att nöten kan knäckas!!!
Kraam!

Anonym sa...

Hoppas också att du lyckas knäcka nöten och lämna det bakom dig! Verkar som både du och Marianne i Kairo har några riktigt energitjuvssituationer för tillfället! Det förtjänar ni verkligen inte alls och jag hoppas att du kan styra om fokus snart.
Tänker på både dig och Marianne och hoppas att det löser sig snart!
Stora kramar

Susanna sa...

Kompis, hoppas att allt snart löser sig! Stora kramar!
PS. I övermorgon flyttar vi från Kenya - kommer sakna det här fantastiska landet som bara den!

satja sa...

Tänker på dig!Har försökt att ringa dig då jag har velat säga det istället men jag förstår..........kram ha en bra dag och hoppas du får energi av dina nära och kära!

Angelica sa...

Ville bara titta in och se hur du har det! Håller tummarna att det inte är alltför jobbigt och du vet väl att för det mesta så ordnar det sig och i slutändan blir det bättre!

Många, många kramar från mig till dig!

Angelica

K-L sa...

Jag hoppas att allt löser sig snart och på bästa möjliga sätt.

Anonym sa...

Bra att du verkar ha bra stöd Emma, det är viktigt. Hoppas du snart får lite mer lugn och ro i tankegångarna, så att du kan lämna det bakom dig och gå vidare. Kram Hanna

anna of sweden sa...

Nötter är till för att ätas.
Alla andra nötter kan dra dit peppern växer. :)
Kramar!

Taina sa...

En BAMSE-STYRKE-ENERGI-KRAM till DIG från lilla MIG!

underytanjag sa...

Kram på dig!!!

Anonym sa...

En jättekram även från mig, energitjuvar är svåra att tas med om man måste vistas i deras närhet pga jobb eller släktskap...jag tänkte ge ett råd...men släpper det eftersom du säkert har fått en hoper.

KRAM och var rädd om DIG!
Ewa

pim sa...

hrm det har jag nog missat men hoppas nöten knäcks snart kram

Anna, Fair and True sa...

Det lät inte kul! Hoppas det ordnar sig snart! Kram!

Millan sa...

Usch det later inte roligt. Jag hoppas som ovriga att 'noten kan knackas' snart och att allt ordnar sig da. Nu borjar ju Bevvan har... lite mindless tv kanske kan latta upp!?
Kram

Annika sa...

Måtte den nöten knäckas snarast, Emma!!
Energitjuvar är ett smärre h-vete...
Stora kramar!!!

leopardia sa...

Glöm bara inte bort att lägga tid och fokus på dig själv oxå!

KARLAVAGNEN sa...

Tur du inte är nöt allergiker hjärtat! Håll i hatten och glöm inte samla ihop skalresterna när nöten knäcks. Viktigast är att ni går till pudelns KÄRNA och får det löst snarast!

Vicky sa...

Hoppas allt löser sig för dig snart. Kram

Lia sa...

Kompis! Du vet va jag finns. Jag går ingenstans, så du behöver inte be om ursäkt för att du försöker knäcka nötter! Jag håller på dig, i alla lägen =). KRAM

KARLAVAGNEN sa...

Kommer du igen snart tror du? Du är saknad. Om du vill så kan vi ge den dumme på nöten!!!

pernilla sa...

Ta hand om dig själv så du mår bra först och främst! Sedan skulle jag önska att talas vid med madam vid ett tillfälle;) Filip har fått en lillasyster!
Kram från sveriges i särklass regnigaste stad idag.
Pernilla

Marianne sa...

Kära söta Emma! Dina höga chefer borde göra någonting, för de måste ju inse att du är en sån enorm resurs! Du är klok, erfaren, har empati, tänker nyktert och förnuftigt, är full av kärlek och GODHET! Dessutom har du bra idéer, tar initiativ och ser möjligheter där alla andra bara ser svarta hål!

Men det kan vara rätt bra att bli lite handlingsförlamad ibland också, att bara gå i ide och hämta ny energi. Så ta de stunderna när du bara kan stänga av världen och håll fast i dem för stunden, så kan du släppa dem sedan. Och ta nya tag med nöten.

Fasiken, världen BEHÖVER dig! Världen blir en mycket BÄTTRE värld tack vare dig! Fattar inte alla det?

SKÖNT att du får mycket stöd, både av alla dina vänner och din stora fina familj, men också av arbetskamrater om jag förstår saken rätt. Det är bra, håll fast vid dem och tänk på dem när det är som jobbigast.

Det var så jag började må bättre, när jag inte bara visste inom mig utan också fick bevis från killarna på kontoret att de står på min sida, för att uttrycka sig lite förenklat. De vet ju exakt vad som hände, det gör ju inte ens jag! Hur som helst, sug åt dig den styrkan de människorna ger i sitt stöd, det ger tröst och mod att gå vidare, även om vägen är lång tills nöten är knäckt.

Om ingenting annat, det är DU som kan vara rak i ryggen, det är DU som gör rätt!

DU är BÄST! Glöm ALDRIG det!
Stora, stora KRAMAR till dig, och jag hoppas innerligt att du mår bra snart igen!

heffamamman sa...

Hoppas att allt känns bättre nu! Hårdknäckta nötter låter jobbigt.
Sen kan du väl vara så snäll och hälsa vädergudarna ovanför Aberdeen att de inte ska vrida på vattenkranen just då vi är på väg dit! Den saken kan väl vänta nån vecka eller så. ;) Jag såg att vädret verkar bli lite tråkigt lagom tills nästa vecka. Vi åker mot sydväst imorgonbitti!

*Må-bra-kram*

✿Ewa sa...

Saknar dig!!
Hur mår du?
Var rädd om dig!

Stora varma kramar till Dig!!

Emmama sa...

TACK vad ni ar fantastiska!!!

KRAM!