söndag, februari 14, 2010

Audits...

Ska strax iväg till jobbet för långa passet. Datasystemet ligger nere där så det blir ett ypperligt tillfälle att kolla så alla "files" är redo för den "audit" som vi vet kommer nån gång snart. Men vi vet inte riktigt när den blir av. Pappersarbete tar mycket tid och idag får jag möjlighet att kolla om det finns sådant jag behöver fixa till.. Inte bara för auditet utan i allmänhet.. ;) Inte för att jag kan fixa det idag men kan ju skriva en todo-lista att ta tag i när datorerna funkar igen på tisdag.. Vet inte om det också på era företag kommer externa företag och gör audits? Det är en sån där liten ontimagenkänslahändelse även om alla synpunkter tacksamt tas emot!

Det blir också ett ypperligt tillfälle att göra allt sånt där man inte annars hinner, känns bra. Och jag tar med nån DVD till ikväll..

SOL och nästan lite varmt ute. Är riktigt avis på G och M som ska till parken och möta upp med några kompisar. Men nu är livet en gång sånt och det är bara att acceptera (som det sägs i nån film och det är så härligt bittert).

Ha sköna söndagar!

10 kommentarer:

mamma Eva sa...

Du har ju en skön semester att se fram emot...

Katarina sa...

Jobba, jobba, sen blir det din tur! Såg att du skulle till Sverige snart,, Jag med, ska bli skönt att resa åt det hållet för en gångs skull.

Sussie sa...

audits?

ANNELIE sa...

HAPPY VALENTINE!!!!

Anna, Fair and True sa...

Gjorde precis en self-audit på jobbet men så jobbar jag ju på en brittisk arbetsplats. Vi vill ju ha allt in order innan de kommmer på riktigt om en månad! Det var lite kul att leka revisor och kolla upp alla! :)

Emmama sa...

Mamma: Precis, hurra!!

Katarina: Bästa semestern är "hemma".. :)

Sussie: Ja det är när de gör en koll av alla våra pärmar.. Viktigt men ger ont i magen... :)

Annelie: DETSAMMA, fina ni!

Anna: Kan tänka mig detta, haha! Så nu vet du vilka som sköter sig och vilka som inte... ;)

Sussie sa...

Ah.. p åvårt jobb kollas bara bokföringen på det viset. Ingen annan skulle fatta något av mina mappar o pärmar iallafall. :D

Eva Henriksson sa...

Vilka är det som kollar pärmarna?
Revisorer?
Chefer?

Marianne sa...

Jo, har varit med om flera audits när jag jobbade inom läkemedelsindustrin. Där är det vanligt och sker ganska ofta, vilket man ska vara tacksam för när man stoppar i sig ett piller.

Hoppas din audit går bra!
Kram!

Emmama sa...

Sussie: Här kollas mycket eftersom det måste vara så att barn med bekymmer får rätt och bra stöd. Hoppas allt går bra!

Eva: Det är höjdare inom organisationen och det är jättebra att få deras input!

Marianne: Precis, det är bra och jag är väldigt tacksam över det! :) Och minst lika viktigt i din fd bransch!